A kínai légitársaságok szerint az ország légügyi hatósága 2022 első felében még jelentősen korlátozni fogja a nemzetközi járatok számát, és ezen még a pekingi téli olimpia sem változtathat.

Az Air China, a China Eastern és China Southern az elmúlt időszakban adott számot első fél éves pénzügyi teljesítényéről, a Reuters által megkérdezett elemző szerint eközben beszéltek a légitársaságok vezetői a következő időszak kilátásairól. Hivatalosan ezekről nem nyilatkozhatnak, a hírügynökségnek egy neve elhallgatását kérő informátor számolt be az elhangzottakról.

Forrás: Airbus

A kormányzat eddigi járványkezeléséből és a pekingi téli olimpia miatti óvatosságból arra következtetnek, hogy a légügyi hatóság a mostani szinten tarthatja a nemzetközi járatok számát, ez az elmúlt hónapban a 2019-eshez képest alig 2 százalék volt.

A HSBC bank elemzője szerint Kína döntése a légiközlekedés teljes felépülését 2024-re tolná ki, és a három nagy állami légitársaság jelentős, több milliárd jüanra rúgó veszteséget könyvelne el.

De nem csak ők szenvednék ezt meg, Kína ugyanis turizmus szempontjából a világ legnagyobb küldő országa volt a járvány előtt, a délkelet-ázsiai régióban több ország turizmusa is főleg a kínai utazókra épült. Árnyalja azonban a képet, hogy ezen fogadó államok az alacsony átoltottságuk miatt többnyire még nem engedélyezték külföldiek beutazását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kínai légügy 2020 márciusában, a járvány világszintűvé válásakor tiltotta be a nemzetközi járatokat, majd bevezettek egy olyan szabályt, amely szerint hetente egyszer lehet külföldi célállomásra repülni, illetve a nem kínai légitársaságok heti egy járatot indíthatnak az országba.