Bemutatta a Challenger 3500 közepes méretű üzleti repülőgép koncepcióját a Bombardier, az új típus jövő év második felétől rendelhető, fejlesztésénél a repülésbiztonságot, a környezetvédelmet és az utasok kényelmét tartották szem előtt.
A Challenger 3500 az elődje, a 350-es alapjaira épül, de a kanadai gyártó több, a kor követelményeinek megfelelő technológiát és az utasok kényelmét szolgáló fejlesztést átültetett a nagyobb típusaiból, például a Global 7500-asból.
Az utasok kényelmét az alapfelszereltséghez tartozó kagylósított, dönthető Nuage-fotelek szolgálják, de kanapé is rendelhető a fedélzetre.
A 41 ezer láb (12 500 méter) utazómagasság mellett a kabinban a légnyomás az elődnél csaknem harmadával kisebb földfelszín feletti magasságnak felel meg, mintegy 1500 méternek, így kevésbé terheli meg a szervezetet a hosszú repülőút.
A Challenger 3500-as fedélzetén a modern digitális technológiák is megjelennek, a kabin világítása, a hőmérséklet és a fedélzeti szórakoztatórendszer hangutasításokkal is vezérelhető, az utasok vezeték nélkül tölthetik a mobileszközeiket, és 24 hüvelyk képátlójú, 4K-felbontású monitorokon élvezhetik a médiatartalmakat.
A pilóták munkaterhelését csökkenti és a repülésbiztonságot javítja a típus új, automata tolóerő-szabályzó rendszere. A Global 7500-ashoz hasonlóan a 3500-ast is a környezetvédelmi szempontok figyelembe vételével tervezték, hogy teljes életciklusában megfeleljen a mai fenntarthatósági szempontoknak.
A csaknem 21 méter hosszú repülőgép berendezéstől függően maximum 10 utast képes szállítani, 6300 kilométeres hatótávolságra.
A Challenger 3500 berepülési programjában a gyártó fenntartható üzemanyagot (SAF) használ majd, a típus a jövő év második felétől rendelhető, listaára a Challenger 350-essel megegyezően 26,7 millió dollár lesz.