A járvány utáni légiforgalomban nagyobb szerepe lesz a fapadosoknak a Ryanair szerint, ezért 200 millióról 226 millióra emelte az öt év múlva elérhető utasforgalmát.
A fapados légitársaság éves közgyűlése után Michael O’Leary, a cég vezetője a Reuters szerint egy videokonferencián azt mondta, még ezt a forgalmat is képesek kiszolgálni úgy, hogy 2025-ig nem adnak le új repülőgépre rendelést.
Közlése szerint azért, mert a most érkező Boeing 737-8200-asok a korábbiaknál nagyobb kapacitással rendelkeznek, emellett kevesebb régi gépet vonnak majd ki a forgalomból, néhányat pedig bérelni fognak az utasszámok alakulásától függően.
A vezérigazgató már most tudni véli, hogy öt év múlva újabb válság lesz a légiközlekedési szektorban, ezért sem sürgős számukra új megrendelés leadása.
Mint nemrég megírtuk, a Boeing és a Ryanair között megállapodás nélkül zárultak a tárgyalások száz darab 737 MAX 10-es változat megvételéről, de a vezér szerint nagyon jó maradt a kapcsolat a gyártóval. Jelezte, szívesen vár még pár évet arra, hogy a Boeing csökkentse az árait.
Az ír fapados a járvány előtti évben 149 millió utast szállított, most pedig a jelenlegi pénzügyi év végéig, 2022 márciusáig 100 millióra számít. Az előfoglalási adatokból az látszik, hogy az iskolai szünetek és karácsony körül lesz több utas, a köztes időszakokban azonban enyhébb a kereslet.
O’Leary ezzel kapcsolatban a jegyárakról is beszélt, szerinte jövő nyáron sokkal drágábbak lesznek a jegyek az európai járatokra a járvány előtti szinthez képest, mert 20 százalékkal kevesebb kapacitás áll rendelkezésre.
Az Aero.uk eközben arról számolt be, hogy a Ryanair a Brexit-megállapodás miatt többé nem fogad be brit részvényeseket.
Sőt, azok az egyesült királyságbeli befektetők, akik idén vásároltak a légicég részvényeiből, kénytelenek lesznek eladni azokat, ez nagyjából egymillió értékpapírt érint.