A koronavírus-járvány kezelésével összefüggő károk megtérítését kéri az El Al vezetője az izraeli kormánytól, emellett dolgozók elbocsátására és repülőgépek eladására is készül hírek szerint.
Az izraeli Globes hírportál szerint a légitársaság vezérigazgatója, Avigal Soreq a pénzügyminisztériumnak írt levelet, amelyben visszautasította az állam 50 millió USA-dollár értékű hitelre vonatkozó ajánlatát.
A cég ugyanis úgy látja, a kormányzat intézkedései, így például a szigorú utazási tilalom rendkívüli anyagi károkat okoztak az El Alnak, ezért 100 millió dollárt szeretne kapni ezek kompenzálására.
Levelében a vezérigazgató jelezte, hogy cége már összeállított egy átalakítási és mentőcsomagot, amelynek része jelentős leépítés, a géppark csökkentése és az útvonalhálózat megnyirbálása.
Az El Al jelenleg 45 repülőgéppel rendelkezik, ebből 16 példányt szeretnének eladni, a lap úgy tudja, hogy többnyire a Boeing 737-esektől szabadulna meg.
Ez azt is jelenti, hogy elsősorban az európai hálózatot akarja a cég leépíteni, sajtóhírek szerint csak a legnagyobb európai célállomások maradnának a kínálatban, de az USA-beli városok közül is jó néhány kikerülhet a menetrendből. Összességében 30-60 százalékos csökkentésre lehet számítani.
A leépítésekkel kapcsolatban a Globes úgy tudja, a 4000 megmaradt munkavállalóból újabb 1500-at tervezne elbocsátani a cég. Tavaly 2000 embernek mondtak fel, és most is fizetés nélküli szabadságon van nagyjából 1300 dolgozó.
A légitársaság saját anyagi helyzetének javítása érdekében a hűségprogramját is értékesíti, a vezérigazgató szerint több érdeklődő is van erre a vagyonelemre.
Avigal Soreq a hírek szerint azt is kérte a kormányzattól, hogy október 15-ig vezessenek be egy „zöld útlevelet”, amellyel fenntartható módon tudna működni a turizmus és a légiközlekedés.
Az izraeli nemzeti légitársaságot tavaly ősszel részben privatizálta az állam, amely kisebbségi részesedést tartott csak meg.