A szaúdi légitársaság megvált a két Boeing 747-8F áruszállítójától, a gépek egy német lízingcégen keresztül az Air Bridge Cargóhoz kerülnek, és egy kínai logisztikai vállalatnak repülnek majd.

A Saudia Cargo a német Aircraft Finance Germany GmbH írországi, AFG Aviation nevű leányvállalatának adta el két Boeing 747-8F áruszállító repülőgépét.

A HZ-AI3 és a HZ-AI4 lajstromjelű áruszállító Jumbókat 2013-ban vette át a szaúdi légitársaság közvetlenül a gyártótól, a ch-aviation információi szerint mind a két repülőgép 12-12 ezer óra körüli időt töltött eddig összesen a levegőben, és mintegy két-kétezer repülést (ciklust) teljesítettek.

A Saudia ismeretlen okok miatt 2019 decemberében mindkét gépet kivonta a kereskedelmi forgalomból, azóta Dzsidda repülőterén tárolták őket.

A lízingcég közleménye szerint a két repülőgép tulajdonjogát stratégiai partnerük, a kínai Hongyuan Group megbízásából szerezték meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A két Boeing 747-8F az Air Bridge Cargóhoz kerül, az orosz áruszállító légitársaság pedig a kínai csoport számára üzemelteti majd a gépeket.

Fotó: AIRportal.hu

Az Air Bridge Cargo jelenleg 13 darab 747-8F, négy 747-400(ERF) és egy 777-200F repülőgépet üzemeltet.

Amint korábban beszámoltunk róla, az anyavállalat, a Volga-Dnepr csoport finanszírozási problémák miatt több gyártási slotját bukta el a Boeingnél, így a 747-8F típus utolsó négy legyártott példánya az amerikai Atlas Airhez kerül.

Kapcsolódó hír, hogy a csoport az Egyesült Királyságban működő cége, a Cargo Logic Air úgy tűnik, megmenekült a csődtől, a korábban masszívan veszteséges légitársaság 45,5 millió dollár nettó nyereséggel zárta a 2020-as üzleti évet a Flightglobal beszámolója szerint.

A stratégiai átszervezést követően a leánycég új menedzsmenttel működik, és jelenleg két Boeing 747-400F repülőgépet üzemeltet a korábbi négy helyett.

A légitársaság helyreállását az is segítette, hogy a járvány miatt a dedikált áruszállítási kapacitásra és azon belül az egészségügyi felszerelések légi fuvarozására jelentős mértékben megugrott a kereslet. A Boeing 747F gépek nyújtotta kapacitás jelenleg piaci résnek számít, így nem kizárt a bővülés sem a cégnél.

(Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)