A rendbontó utasok elleni keményebb fellépést lehetővé tevő jogszabály-tervezeten dolgozik Oroszország közlekedési minisztériuma, a légiutaskísérők és a fedélzeti biztonsági emberek speciális eszközökkel fékezhetnék meg az erőszakos személyeket.

A minisztérium közlése szerint a legnagyobb oroszországi légitársaságok rendszeresen jelentenek olyan eseteket, amikor rendbontó utasok a személyzet tagjait vagy utastársaikat bántalmazzák.

Gyakoriak az olyan események, amikor fenyegetéseknek, sértegetésnek vagy zaklató magatartásnak vannak kitéve a légiutaskísérők, vagy egyszerűen zavarják, akadályozzák a feladataik ellátását a rendbontó személyek.

A javaslat szerint, amelyről a Flightglobal írt, a repülőgépek kapitányai hozhatnának döntést a speciális kényszerítőeszközök alkalmazásáról, amennyiben egy utas viselkedése veszélyezteti a repülés biztonságát vagy a fedélzeten tartózkodókat.

A repülőgépeket műanyag bilincsekkel és olyan övekkel szerelnék fel, amelyek segítségével a rendbontó utasokat az ülésekhez rögzíthetnék a repülőgép leszállásáig. Az érintett személyeket folyamatos felügyelet alatt kellene tartania a személyzetnek, és nem ültethetnék őket a folyosó(k), vagy vészkijáratok mellé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Illusztráció. Egy német cég forgalmaz csomagot műanyag bilinccsel, a rendbontó utas üléshez kötözésére használható biztonsági övekkel és erős ragasztószalaggal, valamint az ezek vészhelyzetben történő elvágásához szükséges speciális késsel. (Forrás: Innovint Aircraft Interior)

A repülőgép leszállását követően a többi utasnak addig a helyén ülve kellene maradnia a jogszabály-tervezet szerint, amíg az illetőt a hatóságok el nem távolítják a fedélzetről.

A jogszabály megtiltaná, hogy a rendbontó utasok ártalmatlanításában a pilóták is részt vegyenek, ők nem hagyhatnák el a helyüket ilyen esetekben.

A repülőgépek személyzetének arra is figyelnie kellene, hogy a fedélzeten elhelyezett eszközökhöz illetéktelenek ne férhessenek hozzá.

Az új jogszabályt szeptembertől vezetnék be, de előtte biztosítják a véleményezési lehetőséget a légiközlekedési szakma szereplőinek és az érintett szervezeteknek is.