Belép a cargo-repülőgépek piacára a brazil gyártó: E190 és E195-ös típusának utasszállításból kivont példányait alakítja át áruszállításra.

Az Embraer a Singapore Airshow-n már meglebegtetett elképzelés után most közleményben tudatta, hogy elindítja az utasszállítóból áruszállítóvá alakított (P2F, passenger to freighter) repülőgépeinek programját.

Az Embraer minden használt E190 és E195 típusú repülőgép esetében lehetővé teszi az átépítésüket, az első ilyen példányok 2024-ben állhatnak forgalomba.

Az E190F és E195F elnevezésű változatokkal a gyártó a kisebb légcsavaros, és a nagyobb keskenytörzsű (Airbus A320 és Boeing 737 típuscsaládba tartozó) áruszállítók közötti piaci rést töltené be. Ebben a szegmensben a brazil gyártó 700 repülőgépre lát igényt a következő 20 éveben.

Az E-Jetek előbbieknél 50 százalékkal nagyobb kapacitást és háromszor nagyobb hatótávolságot kínálnak, utóbbiaknál viszont 30 százalékkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Embraer

A konverziós programban kínált E-Jet gépek megfelelnek a világszerte dinamikusan növekvő internetes kereskedelem által támasztott igényeknek, amely gyors szállítást és decentralizált működést kíván meg a légitársaságoktól.

A brazil gyártó emellett azért lát perspektívát a piacban, mert a kiöregedő, nem hatékony és magas károsanyag-kibocsátású keskenytörzsű áruszállítók már megértek a kivonásra, ugyanakkor a korai E-Jet példányok még csak 10-15 évesek lesznek a közeljövőben, amikor lejár a lízingperiódusuk, és esedékessé válhat kivonásuk az utasszállításból.

Az áruszállítóvá alakítással az E-Jetek életciklusa 10-15 évvel tolható ki.

Az E190F 10,7 tonna, az E195F pedig 12,3 tonna áru szállítására lesz képes. A konverziós programban a gyártó nagy méretű cargo-ajtót alakít ki a törzs szárny előtti részén, megerősíti a fedélzet padlózatát, amelyre rakodást segítő rendszert szerel, a pilótafülke és a raktér közé 9 G erőhatásnak is ellenálló falat, valamint a fedélzetre tűzjelző rendszert épít be.