Az 1. Terminál épületében 2020 után újból megrendezett gálaesten a repülőtér üzemeltetője a legkiemelkedőbb kereskedelmi, légitársasági, környezetvédelmi, cargo- és médiapartnereit díjazta, utóbbi kategóriában az AIRportal.hu kapta az elismerést. Mint elhangzott, a kitüntetettek hozzájárultak ahhoz, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nyolcadjára is első legyen a régióban, és a legjobb minőségű szolgáltatásokat nyújtó légikikötővé váljon Kelet-Közép-Európában.
2022. április 28-án ismét megrendezték a Budapest Airport díjátadó gáláját, ahol a repülőteret üzemeltető vállalat a kiemelkedő teljesítményt nyújtó partnereinek adott át elismeréseket.
2021-ben az esemény a koronavírus-járvány miatt bevezetett szigorítások okán elmaradt, ezért a Budapest Airport a díjakat most nem csupán egy, hanem két év teljesítménye alapján ítélte oda.
Kategória | Díjazott |
Az év kereskedelmi partnere 2021 | Magyar Duty-Free Kft. – Heinemann Duty Free shop/SkyCourt |
Az év szolgáltató partnere 2021 | Universal Medical Solution Kft. – COVID-19 Test Center |
Az év Greenairport partnere 2021 | FCC Magyarország Környezetvédelem és Hulladékgazdálkodás Kft. |
Az év médiapartnere 2021 | AIRportal.hu |
Legjobban fejlődő dedikált cargo járatokat üzemeltető légitársaság 2021 | Qatar Airways Cargo |
Legjobban fejlődő expressz csomagküldő partner 2021 | DHL Express |
A legmagasabb kihasználtsággal működő légitársaság 2021 | Sun Express |
Legnagyobb légitársaság 2021 | Ryanair |
Legjobb új légitársasági partner 2021 | Flydubai |
Legjobb légitársasági marketing 2021 | Qatar Airways |
A forgalmát leggyorsabban visszaállító légitársaság 2021 | KLM |
Az év repülőtéri szolgáltató partnere 2021 | Airport Services |
Kiemelkedő közvetlen ügyfélkiszolgálás a COVID alatt 2021 | Repülőtéri Rendőr Igazgatóság |
Legrugalmasabb létesítmény-karbantartó partner 2021 | AFM |
Chris Dinsdale, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója beszédében hangsúlyozta, hogy a repülőtér sikerének kulcsa a partnervállalatokkal való szoros, hatékony és minőség alapú együttműködés.
„A minőség és a kiváló utasélmény elengedhetetlen számunkra. Nem csupán az a feladatunk, hogy utasainkat biztonságosan eljuttassuk a bejárattól a repülőgép ajtajáig, hanem szintén fontos kérdés, hogy a beszállításig milyen utazási élményben volt részük, ami már jóval azelőtt megkezdődik, hogy az utas megérkezik a repülőtérre. Minden partnervállalatunknak nagy szerepe van abban, hogy milyen tapasztalatok, élmények, benyomások érik utasainkat utazás közben, illetve amikor igénybe veszik a szolgáltatásainkat” – tette hozzá.
A cégvezető közölte: a következő éveket a minőség, a növekedés és a kapacitás, valamint a fenntarthatóság fogja meghatározni a repülőtéren.
„Ennek a négyesnek azonban egyensúlyban kell lennie egymással ahhoz, hogy a Budapest Airport a jövőre vonatkozó céljait és vízióit be tudja teljesíteni. Növekedés és további minőségjavulás nem lehetséges kapacitásfejlesztés nélkül, amelynek viszont összhangban kell lennie a hosszútávú fenntarthatósági törekvésekkel” – emelte ki Chris Dinsdale.
2020 és 2021 a minőségről, a fejlesztésekről és a fenntarthatóságról szólt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A légikikötőt üzemeltető vállalat ez alatt az időszak alatt több mint 200 millió eurót, vagyis 70 milliárd forintot is meghaladó összeget költött a repülőtér fejlesztésére.
Ez alatt a 24 hónap alatt kapacitásbővítő, infrastrukturális, fenntarthatósági fejlesztések, valamint egyéb, az utasélményt javító digitális és háttérfejlesztések valósultak meg a repülőtéren. A beruházások eredményei az utasok visszajelzésein is egyértelműen látszanak; 2021 utolsó negyedévében és 2022 első negyedévében a budapesti repülőtér a regionális versenytársai között a legmagasabb pontszámokat érte el a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen.
Mindemellett a Budapest Airport 2020-ban és 2021-ben is hatalmas lépéseket tett a karbonsemleges működés fenntartásáért, valamint fenntarthatósági céljai eléréséért. A társaság a tavalyi évben tovább csökkentette a közvetlen szén-dioxid kibocsátását, amely így már a tíz évvel ezelőtti szint felére esett vissza, míg az egy utasra jutó kibocsátás a 2011-es szintnek mindössze az egyharmada. A Budapest Airport 2021-ben elsődleges célként fogalmazta meg, hogy korábbi vállalásánál 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re eléri a nettó zéró kibocsátást, amelyet a közelmúltban összeállított nettó zéró karbon ütemterv mentén valósít meg.
Ugyanakkor a budapesti repülőtér a régió legnagyobb munkaadója is egyben, 250 partnervállalata révén több mint 50 000 háztartás megélhetéséhez járul hozzá. A Budapest Airport 2022-ben ismét kiérdemelte az Investors in People arany fokozatú minősítését.