Az 1. Terminál épületében 2020 után újból megrendezett gálaesten a repülőtér üzemeltetője a legkiemelkedőbb kereskedelmi, légitársasági, környezetvédelmi, cargo- és médiapartnereit díjazta, utóbbi kategóriában az AIRportal.hu kapta az elismerést. Mint elhangzott, a kitüntetettek hozzájárultak ahhoz, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nyolcadjára is első legyen a régióban, és a legjobb minőségű szolgáltatásokat nyújtó légikikötővé váljon Kelet-Közép-Európában.

2022. április 28-án ismét megrendezték a Budapest Airport díjátadó gáláját, ahol a repülőteret üzemeltető vállalat a kiemelkedő teljesítményt nyújtó partnereinek adott át elismeréseket.

2021-ben az esemény a koronavírus-járvány miatt bevezetett szigorítások okán elmaradt, ezért a Budapest Airport a díjakat most nem csupán egy, hanem két év teljesítménye alapján ítélte oda.

Kategória Díjazott
Az év kereskedelmi partnere 2021 Magyar Duty-Free Kft. – Heinemann Duty Free shop/SkyCourt
Az év szolgáltató partnere 2021 Universal Medical Solution Kft. – COVID-19 Test Center
Az év Greenairport partnere 2021 FCC Magyarország Környezetvédelem és Hulladékgazdálkodás Kft.
Az év médiapartnere 2021 AIRportal.hu
Legjobban fejlődő dedikált cargo járatokat üzemeltető légitársaság 2021 Qatar Airways Cargo
Legjobban fejlődő expressz csomagküldő partner 2021 DHL Express
A legmagasabb kihasználtsággal működő légitársaság 2021 Sun Express
Legnagyobb légitársaság 2021 Ryanair
Legjobb új légitársasági partner 2021 Flydubai
Legjobb légitársasági marketing 2021 Qatar Airways
A forgalmát leggyorsabban visszaállító légitársaság 2021 KLM
Az év repülőtéri szolgáltató partnere 2021 Airport Services
Kiemelkedő közvetlen ügyfélkiszolgálás a COVID alatt 2021 Repülőtéri Rendőr Igazgatóság
Legrugalmasabb létesítmény-karbantartó partner 2021 AFM


Chris Dinsdale, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója beszédében hangsúlyozta, hogy a repülőtér sikerének kulcsa a partnervállalatokkal való szoros, hatékony és minőség alapú együttműködés.

Fotó: Budapest Airport / Dósa Győző

„A minőség és a kiváló utasélmény elengedhetetlen számunkra. Nem csupán az a feladatunk, hogy utasainkat biztonságosan eljuttassuk a bejárattól a repülőgép ajtajáig, hanem szintén fontos kérdés, hogy a beszállításig milyen utazási élményben volt részük, ami már jóval azelőtt megkezdődik, hogy az utas megérkezik a repülőtérre. Minden partnervállalatunknak nagy szerepe van abban, hogy milyen tapasztalatok, élmények, benyomások érik utasainkat utazás közben, illetve amikor igénybe veszik a szolgáltatásainkat” – tette hozzá.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cégvezető közölte: a következő éveket a minőség, a növekedés és a kapacitás, valamint a fenntarthatóság fogja meghatározni a repülőtéren.

„Ennek a négyesnek azonban egyensúlyban kell lennie egymással ahhoz, hogy a Budapest Airport a jövőre vonatkozó céljait és vízióit be tudja teljesíteni. Növekedés és további minőségjavulás nem lehetséges kapacitásfejlesztés nélkül, amelynek viszont összhangban kell lennie a hosszútávú fenntarthatósági törekvésekkel” – emelte ki Chris Dinsdale.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója (Fotó: Budapest Airport / Dósa Győző)

2020 és 2021 a minőségről, a fejlesztésekről és a fenntarthatóságról szólt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A légikikötőt üzemeltető vállalat ez alatt az időszak alatt több mint 200 millió eurót, vagyis 70 milliárd forintot is meghaladó összeget költött a repülőtér fejlesztésére.

Ez alatt a 24 hónap alatt kapacitásbővítő, infrastrukturális, fenntarthatósági fejlesztések, valamint egyéb, az utasélményt javító digitális és háttérfejlesztések valósultak meg a repülőtéren. A beruházások eredményei az utasok visszajelzésein is egyértelműen látszanak; 2021 utolsó negyedévében és 2022 első negyedévében a budapesti repülőtér a regionális versenytársai között a legmagasabb pontszámokat érte el a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen.

Mindemellett a Budapest Airport 2020-ban és 2021-ben is hatalmas lépéseket tett a karbonsemleges működés fenntartásáért, valamint fenntarthatósági céljai eléréséért. A társaság a tavalyi évben tovább csökkentette a közvetlen szén-dioxid kibocsátását, amely így már a tíz évvel ezelőtti szint felére esett vissza, míg az egy utasra jutó kibocsátás a 2011-es szintnek mindössze az egyharmada. A Budapest Airport 2021-ben elsődleges célként fogalmazta meg, hogy korábbi vállalásánál 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re eléri a nettó zéró kibocsátást, amelyet a közelmúltban összeállított nettó zéró karbon ütemterv mentén valósít meg.

Ugyanakkor a budapesti repülőtér a régió legnagyobb munkaadója is egyben, 250 partnervállalata révén több mint 50 000 háztartás megélhetéséhez járul hozzá. A Budapest Airport 2022-ben ismét kiérdemelte az Investors in People arany fokozatú minősítését.