Bemutató videót tett közzé az utasszállítóból áruszállítóvá alakított E190-es és E195-ös típusairól az Embraer.

A brazil gyártó idén márciusban jelentette be, hogy belép a cargo-repülőgépek piacára, E190-es és E195-ös típusának utasszállításból kivont példányait alakítja át áruszállításra. Az első ilyen változat 2024-ben áll majd forgalomba, a P2F (passenger to freighter) variáns első megrendelője a Nordic Aviation Capital (NAC) lízingcég.

Az E190F 10,7 tonna, az E195F pedig 12,3 tonna áru szállítására lesz képes. A konverziós programban a gyártó nagy méretű cargo-ajtót alakít ki a törzs szárny előtti részén, megerősíti a fedélzet padlózatát, amelyre rakodást segítő rendszert szerel, a pilótafülke és a raktér közé 9 G erőhatásnak is ellenálló falat, valamint a fedélzetre tűzoltó rendszert épít be.

Az E-Jet alapú közepes áruszállítók a turbólégcsavarosoknál (pl. ATR-ek) 50 százalékkal nagyobb kapacitást és háromszor nagyobb hatótávolságot kínálnak, a keskenytörzsű Boeing 737 és A320 típusoknál viszont 30 százalékkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.