A konténerek repülőgépen belüli mozgatását az Ancra International rendszere, míg a fő fedélzet rakodóajtajának kezelését a Curtiss-Wright eszközei biztosítják majd.
Az Airbus A350 légiáru-szállító változata 30 palettát vihet a fő fedélzeten, míg 12 darabot az alsó raktérben. A csomagküldő szolgálatok számára az alsó raktér kialakítása lehetővé teszi akár 40 konténer elhelyezését is.
Ezek mozgatásához a Flightglobal cikke alapján a kaliforniai székhelyű Ancra rendszerét választotta az európai gyártó. Ez tartalmazza az ajtó küszöbvédelmét szolgáló egységet, amely egyben biztosítja a kapcsolatot a rakodójármű és fedélzet között.
A rendszer a fedélzetek görgősorait is tartalmazza, amelyeket egyenáramú egységek hajtanak meg, biztosítva a paletták gyors és biztonságos mozgatását.
A gyártó szerint ez a megoldás folyamatos kapcsolatot biztosít a palettákkal, így jóval biztonságosabb más gyártók termékeinél, ahol a váltakozó áramú vezérlés miatt ez a kapcsolat például irányváltáskor megszakad.
A vezetősínek és a paletták rögzítéséért felelős egységek ugyan sztenderd méretűek lesznek, azonban az Airbusnak voltak speciális igényei is, így egy különleges – az A330-asból származó – rögzítőrendszert is beépítenek az Ancra szakemberei.
Az első egységek 2024-ben érkezhetnek meg Toulouse-ba.
A fő fedélzet ajtaja szintén különleges méretű – 3,7 x 3,1 méter – így akár a Rolls-Royce Trent XWB vagy a General Electric GE9X hajtóművek szállítására is alkalmas lesz az A350F.
Az ajtó mozgatását a Curtiss-Wright által gyártott egységek végzik majd. Ezek között lesznek forgó és toló-vonó aktuátorok, valamint a nyitást, zárást és rögzítést biztosító elektromos rendszer is.
A gyártó szintén egyenáramú kialakítást választott, amellyel súlyt takarítottak meg a váltakozó áramú rendszerekhez képest.
A csomag tartalmaz még egy állapotfigyelő egységet is, növelve a megbízhatóságot.
Az Airbus 2025-ben szeretné átadni az első kereskedelmi forgalomba szánt példányt. A Trent XWB-97 hajtóművekkel felszerelt típus 319 tonnás felszállósúlyából 109 tonna a hasznos teher, hatótávolsága pedig 8700 kilométer lesz.
A fő fedélzeten az árutértől fallal elválasztva kialakítanak egy 10 prémium turista ülést és egy légiutas-kísérő pozíciót magába foglaló helyiséget is.