A Spirit Airlines csütörtökön bejelentette, hogy elfogadta a Jetblue Airways 3,8 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, ezzel pontot téve a csaknem fél éve húzódó licitálás végére.
A Spirit felvásárlásával az USA ötödik legnagyobb légitársasága jönne létre, amely versenybe szállna a “Big 4”-nak nevezett négyesfogattal, az USA piacának jelentős részét uraló American, Delta, United és Southwest cégekkel.
A Jetblue legalább 33,5 dolláros részvényenkénti ajánlati ára közel 38%-os prémiumot jelent a Spirit részvények legutóbbi záróárához képest, ha a versenyhatóságok jóváhagyják a két légitársaság egyesülését.
A Spirit részvényeseinek jövő év januárjától az üzlet lezárásáig havonta fizetendő kisebb összegekkel együtt az ajánlat részvényenként akár 34,15 dollárra is emelkedhet.
Amint korábban megírtuk, a légitársaság megszerzésére szintén pályázó Frontier csütörtökön közölte, hogy a Spirit részvényesei elutasították az ajánlatát. Az itthon leginkább a Wizz Air befektetőjeként ismert Indigo Partners vezetője, a Frontier fő részvényese és elnöke, Bill Franke csalódottságát fejezte ki az ajánlat elutasítása miatt, mondván, a Spirit Airlines részvényesei “nem ismerték fel a javasolt egyesülésben rejlő értéket és fogyasztói potenciált”.
A Frontier még februárban tett részben készpénzes, részben részvénycserés ajánlatot a rivális Spirit low-cost légitársaság felvásárlására. Áprilisban viszont a Jetblue készpénzes ajánlattal beszállt a licitbe, ezt követően elindult a Jetblue és a Frontier ajánlatainak feljebb srófolása, az egyéb szerződéses feltételek, valamint biztosítékok egyre vonzóbbá tétele a Spirit részvényesei számára.