Az európai gyártó új generációs, szélestörzsű típusa a 2014-es forgalomba állítás óta mintegy 225 millió utast szállított világszerte 900 útvonalon. Jelenleg még több mint 400 darabra van megrendelés, az Airbus az 500. átadással tovább javított a típus hatékonyságán, és növelte a szállítható utasok számát is.

A spanyol Iberia átvette az 500. A350-es repülőgépet, az Airbus pedig bejelentette, hogy mind az A350-900-as, mind a hosszabb A350-1000-es változat esetében új gyártási szabványt vezet be, amely további teljesítmény- és kabinberendezés-fejlesztéseket tartalmaz.

Forrás: Airbus

A 2022-es szabvány szerint készülő gépek szerkezeti tömege a korábbiakhoz képest akár 1,2 tonnával csökken a rendszerek és szerkezetek optimalizálásának köszönhetően, valamint a fejlett anyagok használatának növelésével, amelyek immár a repülőgép több mint 70 százalékát adják.

A maximális felszállótömeg 3 tonnával nő, ami ami mindkét változat hatótávolságának megtartása mellett megnöveli a szállítható hasznos terhet.

Az új szabvány szerint készülő példányoknál az utastér oldalpaneleinek módosításával a karfák magasságában szélesebb lesz az utastér, ez lehetővé teszi a légitársaságok számára, hogy még több mint 30 ülést kínáljanak a 3 osztályos alapkonfiguráció esetén.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első példány 2014-es átadásáról készült cikkünket fotókkal és videókkal itt tekintheted meg.

Forrás: Airbus