A megkötött szerződésük szerint 2025-től a Neste is kiszolgálja biokerozinnal a Wizz Air európai hálózatát.
Az aláírt egyezség szerint évente akár 36 ezer tonna is érkezhet a légitársasághoz, ezzel is segítve, hogy 2030-ra 25 százalékkal csökkentse szén-dioxid kibocsátását, míg 2050-re elérje a nettó karbonsemlegességet. Mint megírtuk, tavaly az OMV-vel kötött hasonló, de jóval nagyobb mennyiségre szóló megállapodást a cég.
A Wizz Air szén-dioxid-kibocsátása 2022-ben utaskilométerenként 55,2 gramm volt, amely a valaha mért legalacsonyabb érték.
A légitársaság közlése szerint emellett folyamatosan cseréli le régebbi repülőgépeit az A320neo család típusaira, így 2023 végére az új generációs hajtóművekkel szerelt példányok aránya eléri az 50 százalékot. Ráadásul ezek üzemelhetnek akár fele-fele arányban keverve a fenntartható forrásból előállított és hagyományos tüzelőanyagot.
A Neste által biztosított üzemanyag teljes mértékben megújuló forrásból, hulladékból és fel nem használt alapanyagból – például használt sütőolaj és állati zsiradék – készül. Az így készült SAF-hoz egyelőre még kevernek hagyományos kerozint is. Az így kapott üzemanyag használata a megszokott teljesítményt biztosítja, de akár 80 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátással jár.
A gyártó a növekvő kereslet miatt kapacitását 2023 végére már évi 1,5 millió tonnára fogja bővíteni.