A 2024/25-ös téli menetrendi időszakban 32 ország 71 repülőterére lehet közvetlenül eljutni a Wizz Air járataival a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, köztük öt új úti cél van, Genova, Gran Canaria, Salerno, Memmingen és Marrákes.

A légitársaság Európát, Közel-Keletet, Észak-Afrikát és Közép-Ázsiát lefedő, összesen több mint hatszáz útvonalat kínáló hálózatában több mint 28 millió ülőhelyet tesz elérhetővé az október végétől március végéig tartó időszakban, amely a valaha volt legnagyobb téli kínálata – írta közleményében a Wizz Air.

A cég több mint 40 új útvonalat nyit, megkezdi az üzemelést az új salernói repülőtérről, ismét bázisként használja a kisinyovi légikikötőt, és egyre több európai állomásáról kínál járatokat például Kairó (Sphinx Airport), Sarm-es-Sejk, Marrákes, valamint Stuttgart felé.

Az elmúlt nyári menetrendi időszakban 200 ezer járatán közel 40 millió utast szállított a légitársaság. A közelmúlt geopolitikai, időjárási és forgalmi kihívásainak ellenére közleményük szerint a járatteljesítési ráta ebben az időszakban 99,3 százalék volt, az egyik legmagasabb az iparágban.

Budapestről 32 ország 71 repülőtere válik elérhetővé a Wizz Air járataival a téli menetrendben, köztük öt új úti cél is lesz: Genova, Gran Canaria, Salerno, Memmingen és Marrákes.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Decembertől a Wizz Air még gyakrabban repül Londonba, Budapestről szinte minden nap két járat is indul London Gatwick repülőterére, így a légitársaság összesen heti 33 járatot üzemeltet a két város között, ami több mint 25 százalékos növekedést jelent a nyári időszakhoz képest.

Fotó: AIRportal.hu

A közlemény emlékeztet arra, hogy a Wizz Air a közelmúltban több új szolgáltatást is bevezetett: megjelent az All You Can Fly program, még több ügyfél számára vált elérhetővé a Wizz Multipass bérlet, és megújult a Wizz Discount Club Premium kedvezményes csomag is. A Wizz Air alkalmazásában már Apple Pay és Google Pay mobiltárcákkal is lehet fizethetni, a repülőgépek fedélzetén pedig a Revolut bankkártyáit is elfogadják.

A cég szerint járatainak átlagos szén-dioxid-kibocsátása egy utaskilométerre vetítve 52,6 gramm volt az elmúlt 12 hónapban, ez az iparág legalacsonyabb karbonkibocsátási intenzitásának számít.

Amint korábban megírtuk, a légitársaság az Airbusszal közösen tesztelni kezdi a fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) történő üzemeltetést, élen járva ezzel az Európai Unió Refuel EU rendelete 2025-től alkalmazandó légiközlekedési szabályainak való megfelelésben.

Szabó András, a Wizz Air hálózatfejlesztési vezetője elmondta: „Büszkék vagyunk rá, hogy már több mint 50 millió utasunk volt Magyarországon, és reméljük, hogy új útvonalaink még több ember kedvét hozzák meg az utazáshoz. Folyamatosan bővülő, korszerű flottánkkal továbbra is dolgozunk az üzemelési teljesítményünk, illetve az ügyfélélmény fejlesztésén, betartva az iparág legmagasabb szintű fenntarthatósági normáit.”