A Nemzeti Energiarendszer Üzemeltető (NESO) jelentése szerint egy 2018-ban már észlelt, de nem kezelt műszaki hiba vezetett ahhoz a súlyos áramszünethez, amely márciusban egy teljes napra megbénította a London-Heathrow repülőteret.
A North Hyde alállomás egyik transzformátorának magasfeszültségű kivezetésébe jutott nedvesség okozott elektromos zárlatot, ami tüzet idézett elő és az egység megsemmisüléséhez vezetett.
A jelentés szerint a berendezésben már 2018 júliusában kimutatták a nedvesség jelenlétét, de nem tettek megfelelő lépéseket a probléma elhárítása érdekében.
Az áramszünet 270 ezer ember utazását zavarta meg, a repülőtér március 21-én egész nap zárva maradt, mialatt átállították az energiaellátási rendszert a másik kettő, működő betáplálási pont használatára.

A légikikötő vezetése üdvözölte a jelentést, ugyanakkor kemény kritikát fogalmazott meg az elektromos hálózati szolgáltatóval szemben. Álláspontjuk szerint az elavult szabályozások, a nem megfelelő biztonsági rendszerek és a hálózat karbantartásának hiányosságai vezettek a katasztrófához. A repülőtér azt várja a hálózatüzemeltetőtől, hogy tegyen lépéseket a hasonló esetek megelőzése érdekében.
Az Ofgem energiapiaci szabályozó hatóság hivatalos vizsgálatot indított, hogy megállapítsa: az elektromos hálózati szolgáltató megfelelt-e a vonatkozó jogszabályoknak és az egyéb előírásoknak.
A jelentés kiemelte, hogy a North Hyde alállomás elavult biztonsági rendszerei – például a tűzoltóberendezés – már 2022 óta üzemen kívül voltak, 2024-ben pedig még mindig nem javították meg őket.
A Heathrow légikikötő belső vizsgálata emellett 28 fejlesztési ajánlást fogalmazott meg, amelyek végrehajtása jelenleg is folyamatban van.