Több ezer utas rekedt indiai repülőtereken csütörtökön, miután az Indi Go immár harmadik napja küzd tömeges járattörlésekkel, mert nem igazította időben a pilóták beosztását a november 1-jén megváltozott kormányzati előírásokhoz.
Csütörtök reggelig legalább 175 járatot töröltek, egy nappal korábban pedig további 150-et. A fennakadások különösen sújtották Új-Delhi, Mumbai, Haiderábád, Pune és Bengaluru repülőtereit – számolt be a Reuters.
Az indiai pilóták szervezete szerint az Indi Go nem reagált kellő időben az új szabályokra, és nem alakította át megfelelően az erőforrás-tervezést. A változások célja a repülésbiztonság javítása volt, egyebek mellett heti 12 órával növelt kötelező pihenőidővel, valamint azzal, hogy a pilóták mostantól hetente legfeljebb két éjszakai leszállást teljesíthetnek a korábbi hat helyett.
Egyelőre nem tudni, hogy az Indi Go működésében miért okozott ekkora zavart az átállás, mert más indiai légitársaságoknál, köztük az Air Indiánál, a SpiceJetnél és az Akasa Airnél nem fordultak elő járattörlések.

A légitársaság lapunkhoz eljuttatott közlésében azt írta, hogy számos előre nem látható működési probléma, egyebek mellett kisebb technikai gondok, a téli szezonhoz kapcsolódó menetrend-változások, kedvezőtlen időjárási körülmények, a megnövekedett forgalom és a személyzet megváltozott beosztási szabályainak (a szolgálati idő korlátozásai) negatív hatással volt működésükre, amelynek mértéke előre nem volt előre látható.
A polgári légiközlekedési hatóság csütörtökön egyeztet az Indi Go vezetésével, és részletes magyarázatot vár a fennakadások okairól, illetve arról, milyen tervvel rendelkezik a cég a menetrend helyreállítása érdekében.
A repterek adatai szerint csütörtökön 73 járatot töröltek Bengaluru, 30-at Delhi, 68-at Haiderábád, valamint 85 IndiGo-járat törlését tervezték Mumbai esetében.
A probléma miatt az IndiGo részvényei 3,4 százalékot veszítettek az értékükből csütörtökön, a hét eleje óta pedig már 6 százalékos mínuszban vannak. A légitársaság, amely eddig elsősorban pontosságáról volt ismert, 60 százalékos piaci részesedést birtokol Indiában.




















