Flottamegújítási programon dolgozik az Air Serbia, hogy lecserélje korosodó ATR-jeit a regionális útvonalakon, a vezérigazgató szerint típuscsere aligha várható.
Az Ex-Yu Aviation lapnak Dane Kondic vezérigazgató azt mondta, ötéves fejlesztési tervük keretében gondolkodtak el azon, hogy lecseréljék a jelenleg használt ATR 72-eseket, amelyeket többnyire még a 90-es években vásároltak, akkor még a JAT néven működő légitársaságnak. A gépek átlagos életkora azonban mára 21 évre emelkedett online adatbázisok szerint.
A vezérigazgató az interjúban szinte kizárta annak a lehetőségét, hogy a régi ATR-ek helyébe Bombardier Q400-asok érkezzenek. Mint mondta, a Dash8-400-asok gyorsabbak és több utast tudnak szállítani, de azokon a rövid útvonalakon, ahol az Air Serbia használja a gépeket az olasz-francia típus üzemeltethető a leggazdaságosabban. Hivatalos állásfoglalás azonban egyelőre nincs.
Szintén az ötéves terv keretében az Air Serbia felülvizsgálja az Aviolet charter leányvállalat üzemelését, és bővítésben gondolkozik annak ellenére, hogy a vezérigazgató is tisztában van a nehéz piaci körülményekkel. Mint mondta, a Karib-térségbe és Thaiföldre is szerettek volna charter járatokat indítani az Air Serbia télen kevésbé kihasznált A330-asával, de a rendkívül árérzékeny szerb piac nem tudta volna eltartani a járatot.
Az A330-assal kapcsolatban Kondic elmondta azt is, hogy a New York-i járatuk töltöttsége nagyon jól alakult, viszont a jegyárak sokkal alacsonyabbak, mint amivel korábban számoltak, ezért még több utast kell a járatra csábítani. Ezt leginkább a csatlakozások jobb biztosításával szeretnék elérni Kondic elmondása szerint.
Az Air Serbia egyébként részben a New York-ij árat sikere miatt kimondottan jó évet teljesített 2016-ban: utasforgalma 3 százalékkal 2,6 millióra emelkedett, a járatok átlagos kihasználtsága 72,4 százalék volt szemben az egy évvel korábbi 70,7 százalékkal. 2016-os pénzügyi eredményéről a társaság a honlapján nem adott számot.