Levegőben az új generációs keskenytörzsű MAX-család jelenlegi legnagyobb változata. A 737 MAX 9 prototípusa közép-európai idő szerint március 23-án este 8 óra előtt néhány perccel szállt fel a Washington állambeli Rentonból és a seattle-i Boeing Field repülőtéren szállt le 2 óra 42 perces repülést követően.
Kigördült a 737 MAX 9, de a Boeing már a 10X-ről beszél
Hosszabb lehet a Boeing 737 MAX, de nem eléggé
A kevéssel több mint egy hónapja, 2017. március 7-én bemutatott gépet az első repüléskor Christine Walsh és Ed Wilson kapitányok irányították.
Az új generációs CFM International LEAP-1B hajtóművekkel felszerelt repülőgép székezéstől függően 178-220 utas szállítására lesz képes, a maximális befogadóképessége húsz utassal több, mint a 8-as alapverzióé, míg hatótávolsága megegyezik a kisebb testvérével: 6 510 km.
A repülőgép törzsének hossza 42,2 méter, mely 2,7 méterrel hosszabb a 39,5 méteres MAX 8-nál.
A 9-es szárnyfesztávolsága 39,5 méter, maximális felszállótömege 88 314 kg. Az első példány 2018-ban áll majd forgalomba.
Amint arról korábban beszámoltunk a 737 MAX 9 változat eladási számai egyelőre elmaradnak a gyártó várakozásaitól, ezért a Boeing a legfontosabb vevőivel tárgyal arról, hogy beindítsa a 737 MAX típus még hosszabb változatát. Az amerikai gyártó a 10X-nek nevezett verzióval venné fel a versenyt az Airbus A321neo-jával, amelyből háromszor annyit rendeltek eddig a légitársaságok, mint a Boeing konkurens 737 MAX 9-eséből.
A 737 MAX család különböző változataiból eddig több, mint 3600 példányra szerzett megrendelést a Boeing 83 vásárló részéről.
Frissítve: 2017.04.13. 23:00