Az idei 8 százalékos elbocsátás után jövőre újabb létszámcsökkentés lesz a Boeingnél a kereskedelmi típusok lassú értékesítése miatt – írta a Reuters hírügynökség.
Négyezer-ötszáz főt bocsát el a Boeing
A társaság azt egyelőre nem közölte, hogy mekkora leépítés várható, mivel még nem készült el a 2017-es költségvetés. A bejelentés azonban ettől függetlenül is azt mutatja, hogy az amerikai repülőgépgyár nagyobb ütemben bocsát el embereket, mint azt korábban bejelentette, és tovább dolgozik a költségcsökkentési programon.
Egy Boeing dolgozóknak küldött levelében Kevin McAllister, a repülőgépek gyártásával foglalkozó részleg vezetője azt írta, ahhoz, hogy a jövőbeni terveket megalapozó újabb rendeléseket gyűjtsenek be sokkal jobb teljesítményt kell nyújtaniuk. Többet kell tenni ezért 2017-ben a költségcsökkentésért.
A Boeing dolgát nehezíti, hogy az erős dollár miatt külföldön drágábbak a termékeik, és az sem esett nekik jól anyagilag, hogy Donald Trump megválasztott amerikai elnök lemondta az új Air Force One megrendelést. De a nemzetközi környezetben is egyre nagyobb kihívás a jelenleg szűkülő piacon újabb megrendeléseket szerezni.
Ebben az évben a Boeing a könyvelés december 13-i állása szerint 468 gépet adott el szemben a tavalyi 768-cal. Az Iran Air 80 darabos rendelését is ide számítva sem közelítik majd meg a tavalyi számokat. Két éve a Boeing még 1432 gépre talált vevőt.
A Boeing korábban 4,5 ezer fő elbocsátását jelentette be, de a Reuters a cég adatbázisaira hivatkozva azt írta, már több mint hatezer embert küldtek el.
Szintén a kereslet csökkenése áll annak a hátterében, hogy a Boeing 8,3-ról 5-re csökkenti legnagyobb haszonnal értékesített gépének, a 777-esnek a gyártási rátáját.
A probléma valamelyest az Airbust is érinti, mivel már Toulouse-is bejelentette, hogy költségcsökkentési programja keretében mintegy ezer embertől válik meg. A rendelések visszaesése az Airbusnál még látványosabb, mivel tavaly összesen 1036 gépre kaptak megrendelést, idén november végéig viszont mindössze 600-at tudtak értékesíteni.