Ezen a héten megtörténhet az első módosított Pratt & Whitney PW1100G A320neo hajtómű átadása a Lufthansának, ezzel pedig megoldódhat az A320neo programot eddig hátráltató probléma az európai repülőgépgyártó várakozásai szerint.

 

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Az Airbus az év első felében összesen nyolc darab PW110G hajtóműves A320neo repülőgépet adott át a megrendelőknek, ebből kettő repül a típus indító légitársaságává előlépett Lufthansánál. A repülőgépgyártó telephelyein összesen 25 darab kész repülőgép vár arra, hogy a megrendelőknek át tudják adni azokat.

Az Airbus és a hajtómű gyártója a Pratt & Whitney az elmúlt időszakban azon dolgoztak, hogy megoldják a hajtóművel kapcsolatos technikai problémákat, melyekből a leginkább a hajtóműindítást követően, a szokásosnál hosszabb alapjáraton történő járatás került leginkább a nyilvánosság fókuszába. A hajtómű-problémák miatt a megrendelők közül többen is elutasították a repülőgépek üzembe állítását, közülük a Qatar Airways vissza is lépett az első A320neo gépének átvételétől.

Az Airbus és a P&W vezetői az A320neo hajtóművét érintő problémákról a napokban már múlt időben beszéltek,
illetve nyilatkozataikban kiemelték, hogy mind a repülőgép, mind a hajtóművek megbízhatósága magas szintű. A hajtóművek hozzák a tőlük elvárt teljesítményt az üzemanyagfogyasztás, a káros anyag kibocsátás és a zajterhelés terén is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Pratt & Whitney az év hátra lévő részében a várakozások szerint összesen 140 darab geared turbofan hajtóművet fog legyártani, így az eddig legyártott 60 darabbal teljesül az idei 200 darabos célkitűzés és az Airbusnak is le tudják szállítani még idén az erre az évre betervezett mennyiséget – Greg Hayes, a Pratt & Whitney anyavállalatának a United Technologies vezetőjének a Flightglobal által idézett nyilatkozata szerint.

A geared turbofan hajtómű-családba tartozó erőforrások üzemelnek az A320neo mellett például a Bombardier CSeries, Mitsubishi Aircraft MRJ regionális repülőgépeken is.

A hajtóművek összesítve már több mint 5000 óra üzemidőt tudhatnak maguk mögött, a hajtóműgyártó mérései szerint 99,8%-os megbízhatósági mutatóval.

Bár az Airbus a múlt héten már átadta az első a rivális CFM International hajtóműgyártó Leap-1A erőforrásával felszerelt A320neót a török Pegasus Airlinesnak, a második félévben átadásra kerülő A320neo példányok csak az egyharmada lesz LEAP-1A hajtóműves, a többi a Pratt & Whitney hajtóművével lesz felszerelve.