London és Sydney lesznek az Etihad Airways Airbus A380-800-asainak első célállomásai, míg a flottában ugyancsak vadonatúj típusként megjelenő Boeing 787-9-es Dreamlinernek európai, észak-amerikai, indiai és ausztráliai desztinációi is lesznek.
London lesz a katari Superjumbo első célállomása
Öböl-menti hálószoba háború
Airbus A380-800-asból tíz darabra van véglegesített rendelése az Etihad Airwaysnek, de opciós lekötéseik továbbiakra is lehetőséget biztosítanak. A kétszintes Airbusok fedélzetét a légitársaság összesen 498 utas szállítására alkalmasan rendezteti be. Két főnek lesz férőhely az exkluzív The Residence lakosztályban, kilencen foglalhatnak helyet az Apartment első osztályon, hetvenen a business-, és 417-en a hagyományos turista osztályon.
Az Etihad Airways flottája rövidesen két vadonatúj típussal gazdagodik, az egyik a világ jelenlegi legnagyobb utasszállítója, az Airbus A380-800-as, a másik a Boeing legújabb generációs középkategóriás szélestörzsűje, a 787-9-es lesz. Az új gépek kapcsán pedig az egyik, ha nem a legérdekesebb információ, hogy mely útvonalakon lehet velük első ízben találkozni.
A sorban az első a Boeing gyártmánya lesz, mivel azt már december 1-jétől düsseldorfi járatán bevetni készül az Etihad Airways, majd januártól Mumbai és Washington D.C. frekventált útvonalain is lehet a hosszított törzsű Dreamlinerrel repülni.
A legelső óriás Airbus átadás-átvétele a tervek szerint decemberben valósul meg, és a következő évben, 2015-ben máris további négy A380-800-as áll majd szolgálatba. Az első dedikált célpont december 27-től kezdődően London-Heathrow lesz, ahová a kétszintes típussal, a fedélzetén akár az egyedülálló luxuslakosztályt lefoglalva is lehet élvezni az utat.
A legnagyobb A380-as kapacitást azonban az Etihad Ausztrália irányába készül irányítani. Az ATW összeállítása szerint a gépek júniustól az Abu Dhabi – Sydney útvonalra is be lesznek állítva, amelyen jelenleg heti tizenegy járat közlekedik menetrendszerűen, ebből hetet Boeing 777-300ER, négyet pedig Airbus A340-600 gépek teljesítenek. Az Etihad úgy készül, hogy az A380-asok fogják váltani a Boeing 777-eseket, míg azok, az A340-esek által kiszolgált járatokra lépnek be, ezzel egyben megkezdve az A340-600-asok fokozatos, várhatóan 2016-ig végbemenő kivonását.
Később aztán Melbourne is A380-as célpont lehet, de arról egyelőre még nincs biztos döntés. Ha lesz, akkor várhatóan 2016-ban kerülhet fel a Superjumbo desztinációi közé.
Azt viszont már tudni lehet, hogy jövő év június 1-jétől a Boeing 787-9-esek megjelennek az Abu Dhabi – Brisbane viszonylaton is, amelyet momentán egy közbeiktatott szingapúri leszállással repül a légitársaság. A Dreamliner megjelenésével ez közvetlenre vált. Szingapúrt pedig a továbbiakban Airbus A330-assal szolgálják ki majd.