A Mitsubishi Aircraft szakemberei befejezték a japán vállalat első regionális utasszállító repülőgépének összeszerelését, már csak a kábelezés és a belső kialakítás maradt hátra – számoltak be a hírről a hivatalos honlapon.
Lassan testet ölt a Mitsubishi gépe
Megérkezett a Mitsubishi MRJ hajtóműve
Közel a végszereléshez az első Mitsubishi MRJ
Testet öltött az MRJ (Mitsubishi Regional Jet) első repülőképes prototípusa, miután a fődarabok összeillesztését követően a japán gyártó szakemberei helyére illesztették a Pratt&Whitney PW1200G típusú erőforrásokat is a Mitsubishi Heavy Industries (MHI) nagojai végszerelő üzemében.
Az MSN10001 jelzésű prototípuson most már csak a vezetékezés és a csővezetékek beépítésének befejezése, valamint a belső kialakítása maradt hátra, aztán a kötelező földi rendszertesztek és gurulópróbákat követően várhatóan 2015 második negyedévében kerül sor a szűzfelszállásra.
Az MHI és a Toyota Motor Corporation tulajdonában álló Mitsubishi Aircraft közös repülőgépcsaládjának ötlete már 7 évvel ezelőtt megszületett, de révén, hogy a japán vállalatnak ez az első saját gyártású repülőgépe ebben a kategóriában (és az első japán utasszállító a ’60-as évek óta), érthető a hosszú kivitelezési és tervezési időszak, amit a 70-80 férőhelyes MRJ70-es és a 86-96 utas szállítására alkalmas MRJ90-es repülőgépekkel végeznek.
A 165 fix és 160 darabos opciós megrendeléssel rendelkező típusból a hatósági tanúsítvány megszerzéséhez hét gépes flotta készül a Mitsubishi üzemében, ebből öt példány a repülési teszteken vesz részt, míg két gép sohasem emelkedik a levegőbe, ezek ugyanis a statikus földi tesztek elvégzésére készülnek.
A Pratt&Whitney PW1200G típusú hajtóművekkel szerelt MRJ-k legnagyobb versenytársai a brazil Embraer E-Jet család és a kanadai Bombardier CRJ sorozat tagjai lehetnek a jövőben.