Vadonatúj koncepció terveit mutatta be a Micronautix nevű start-up vállalkozás, mely egy tolólégcsavaros, három különálló kabinnal rendelkező gépet szeretne piacra dobni.
A Triton koncepció lényege, hogy a géptörzs közepén és a szárnyak alatt is található egy-egy utaskabin, így egy három különálló kabinnal rendelkező gép jönne létre. A középső fülkében a pilóta és egy utas, míg a másik két kabinban két-két utas foglalhatna helyet, nekik különösen pazar kilátásban lenne részük, a szinte körpanorámát nyújtó luxus enteriőrben.
A tolólégcsavaros koncepció meghajtásáról egy Rolls-Royce M250-B17F/2 hajtómű gondoskodna, amely 310 km/órás utazósebességet biztosítana a repülőnek.
A Micronautix amfíbia variánst is tervez és hibrid-elektromos hajtást is szeretne viszontlátni a gépeiben, ennek különösen nagy előnye lenne, olyan helyeken, ahol a zajszennyezés minimalizálása különösen fontos lehet, ilyen a nemzeti parkok területe is.
A Triton koncepció céltudatos tervezésen alapul, ezért a leendő felhasználói kör is behatárolt. A célközönség a légi taxi cégek, a sétarepülést kínáló vállalkozások, és a média vállalatok lehetnek. Az elektromos-hibrid meghajtású gép a természetfilmesek kedvenc típusa lehet.
Charlie Smith, a cég alapítója a koncepció megvalósításához szükséges pénz összekalapozásán dolgozik, amely nem kevés, hatvan millió dollár.
A Triton materializálódott testét, legalábbis méretarányos mockup-ját a 2014-es Aviation Summit szakmai kiállításon tekintheti meg a nagyközönség a Palm Springs Convetion Centerben.