Ezentúl az Iberia műszaki bázisai is végezhetnek IAE V2500 hajtóművekkel összefüggő karbantartási munkálatokat, miután a spanyol légitársaság megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) erre szóló jogosítványát.
Az EASA, az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatallal (FAA) is paritásban lévő engedélyével tovább erősödik az Iberia Mantenimiento, amely már eddig is Európa egyik legjelentősebb repülőgép műszaki-karbantartó cégeként volt jegyezve.
Most pedig, hogy az International Aero Engines V2500 típusú sugárhajtóművekkel is kiegészült a szerviz tevékenységi kör még nagyobb piaci részesedésre tehet szert a vállalat, amely elsőként a madridi Barajas repülőtéren működő bázisán lát neki ezzel az erőforrással összefüggő munkálatokhoz, a tervek szerint már április folyamán.
Az amerikai Pratt&Whitney, a német MTU, a japán Jaeco, az olasz Fiat és a brit Rolls-Royce összefogásából született IAE V2500 az A320-as gépcsalád A319, A320 és A321 típusaihoz választható széles körben alkalmazott hajtómű, amely még a McDonnell Douglas MD-90-esein is megtalálható.
Az IAE februárban ünnepelte a 6000. V2500 átadását, történetesen a JetBlue A321-ese számára. Az elkövetkező négy évben még legalább 1800 ilyen hajtóművet helyeznek forgalomba. Karbantartást megrendelő ügyfélre tehát lehet számítani bőven, noha az Iberia saját flottájának A320-as típusai, beleértve az A319-es és A321-es variánsokat is, mind a másik opció, a CFM hajtóműveivel működnek.














