A Boeing repülőgépgyár előrejelzései szerint a nagy hatótávú gépeket igénylő latin-amerikai légitársaságok körében leginkább a 777-es, valamint 787-es típusok lesznek keresettek az elkövetkező 20 évben.

Randy Tinseth, a Boeing Commercial Airplanes marketingért felelős alelnöke szerint a latin-amerikai légitársaságok, amennyiben nagy hatótávú, szélestörzsű gépeket kívánnak vásárolni elsősorban a 777-es, valamint 787-es típuscsaládok közül fognak válogatni. Az olyan óriások, mint a 747-8-as, vagy az Airbus A380-as nem lesznek keresettek a térségben, ugyanis teljesítményüket tekintve a triplahetesek, valamint a Dreamlinerek állnak a Latin-Amerikában működő légitársaságok igényeihez a legközelebb.

A Boeing kereskedelmi célú repülőgépeket gyártó részlegének marketing vezetője minderről az idei ALTA (Latin American and Caribbean Transport Association) konferencián tartott előadásán számolt be. Az amerikai gyár számításai szerint 2031-ig bezárólag mintegy 340 darab 777-es vagy 787-es szélestörzsű gép találhat gazdára a különböző latin-amerikai légitársaságoknál.

Argentínát érdekli a Dreamliner, de az Airbus A350-es is szóba jöhet

Az Aerolíneas Argentinas lehet az egyike azoknak az új megrendelőknek, akikről a Boeing legfrissebb előrejelzései szólnak, mivel az argentin nemzeti légitársaság már előtárgyalásokba is kezdett a két legnagyobb gyártó kompozit szélestörzsű típusai iránt érdeklődve.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Guillermo Rudaeff, az Aerolíneas Argentinas alelnöke szerint a tárgyalások az Airbus A350-900XWB, valamint a Boeing 787-9 Dreamliner típusairól szólnak. Az ugyancsak a panamavárosi ALTA konferencián tett bejelentés szerint az új típusok a flotta jelenlegi Airbus A340-eseit váltanák.


Aerolíneas Argentinas Boeing 787 Matias Rivero grafikáján (Forrás: Aviation-Design.net)

Az idén augusztus óta SkyTeam-tag argentin légitársaság flottájában jelenleg 7 darab A340-300-as és 4 darab rövidebb törzsű A340-200-as teljesít szolgálatot. Ezekhez a gépekhez további négy darab használt A330-as beszerzését tervezi a vállalat, amelyeket a legújabb generációs kompozit típusok beszerzését követően is megtartanának és elsősorban az amerikai kontinensen belüli járataikon üzemeltetnének.

Az Aerolíneas Argentinas esetében éppenséggel a 747-8-as sem lehetne kizárható, hisz a légitársaság flottatörténetében igen komoly, 36 éves múltra tekint vissza a 747-es üzemeltetése. A vállalat azonban idén február 1-jével az utolsó 747-400-asát is kivonta a forgalomból és Airbus A340-eseinek adta a főszerepet a hosszú távú járatok teljesítésében.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!