Nagy mértékben lecsökkent a látás Ferihegyen a köd miatt. A függőleges látás kb. 30 méterre, a vízszintes látás 50-150 méterre csökkent. A reggeli cargo gépek (UPS és TNT) várakozást követően kitérőre mentek a bécsi repülőtérre. Az SN Brussels Airlines Avro RJ100-as repülőgépe több, mint 1 órája rója a köröket a tápiósápi VOR adó (TPS) felett. A Helvetic Fokker 100-asa sem tudott leszállni Ferihegyen, Bécsbe ment kitérőre, azonban az Air France A321-ese rendben leszállt a 31R futópályán. A reggel Ferihegyről induló járatok időben fel tudtak szállni.

A légijármű műszerezettségétől és a légijármű személyzetének képzettségétől függ, hogy mi az az időjárási (látási) minimum, amelyben le tud szállni egy repülőgép, ezért fordulhat elő az, hogy ugyanabban az időben az egyik gép késedelem nélkül leszáll, más gépek pedig várakozásra vagy kitérőre kényszerülnek.

Update 10:00: A látás némileg elkezdett javulni a 31R futópályán, így az SN Brussels Avroja rendben le tudott szállni.

Update 11:00: Felszállóban a köd, javulnak a látási viszonyok, visszaáll a rendes működés Ferihegyen.

Az Air France A321 leszáll miközben a Helvetic és SN Brussels holdingol:

© AIRportal.hu - kép

Divertálnak a reggeli cargo gépek:

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Forrás: Flightradar24.com / AIRportal.hu tagjainak screenshotjai

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!