Egy nappal a Paris Air Show megnyitója előtt, miután a Reuters hírügynökség fotókat közölt az A380-as egyik prototípusára szerelt új kettős tollazatú wingletről, az Airbus hivatalosan is bejelentette, hogy továbbfejleszti a kétszintes óriástípust.
Ismét csökkenti az A380-asok gyártási rátáját az Airbus
Akár nyolcvan fővel növelhető az A380-asok utaskapacitása
Akár húsznál is több A380-ast rendelhet még idén az Emirates
A cég közleményében kiemeli, hogy az A380plus fejlesztéseknek köszönhetően tovább javulnak a típus hatékonysági és gazdaságossági mutatói, megmarad az egyedülálló komfort a kétszintes gépek fedélzetén.
Az A380plus új nagy méretű wingleteket kap és a szárnyon is kisebb aerodinamikai újításokat végeznek, melyeknek köszönhetően akár 4%-os üzemanyag-megtakarítás érhető el.
Az aerodinamikai újítások mellett a korábban már bemutatott fedélzeti átrendezésnek (plusz 80 ülés) és egy új, finomhangolt karbantartási programnak köszönhetően 13%-kal csökken az egy ülésre vetített költség a jelenleg forgalomban álló A380-asokhoz képest.
Az új, kettős tollazatú wingletek 4,7 méteresek, melyből 3,5 méter a felső, 1,2 méter az alsó szár.
Ugyanakkor a wingleteket úgy tervezték, hogy a repülőgép továbbra is beleférjen a 80x80méteres képzeletbeli dobozba, hogy elférjen a jelenlegi szabványok szerint épített reptereken is.
Az A380plus továbbá megnövelt, 578 tonnás maximális felszállótömeggel rendelkezik majd.
A jelenlegi változatnál nyolcvannal több utassal a fedélzeten is megmarad ugyanaz a hatótáv, mint amit az alapváltozat tudott, vagy 300 tengeri mérfölddel nő a hatótáv ha nem a sűrűbb székezéssel üzemeltetik a típust a légitársaságok.
Az A380plus terveit egyelőre egy fejlesztési tanulmányként mutatta be az európai gyártó, nem közöltek részleteket azzal kapcsolatban, hogy mikorra valósulhat meg az új típusváltozat. Nem ismert az sem, hogy a továbbfejlesztett variánsra van-e már kilátásban megrendelés.
Korábban az AIRportal.hu is megírta, hogy a gyártó a típus legnagyobb üzemeltetőjével, az Emiratesszel tárgyal egy több mint 20 darab szuperjumbo megrendeléséről, melynek feltételéül a légitársaság azt szabta, hogy az Airbus javítson a típus hatékonyságán.
A Flightglobal információi szerint az új wingleteket csak az újonnan gyártott A380-asokhoz kínálják majd, nem teremtik meg annak a lehetőségét, hogy a már forgalomban álló példányokon is lecserélhessék az üzemeltetők a régi wingtip fence szárnyvéget (legalábbis egyelőre).