Kivonta flottájából az Airbus A340-500-as négyhajtóműves, szélestörzsű típust az Etihad Airways.

A 783-as gyártási számú, A6-EHD lajstromjelű repülőgép július végén teljesítette utolsó kereskedelmi útját Rabat és Abu Dhabi között.

A repülőgépet augusztus 5-én repülték át tárolásra a spanyolországi Teruel repülőtérre, ahol a 757 és a 761-es gyári számú társait is tárolják.

Teruel az európai „repülőgép-temető”

A kifejezetten repülőgépek tárolására kialakított Teruel repülőtér Spanyolországban, Zaragoza közelében található.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ilyen repülőterek repülőgépek parkolására és hosszú távú tárolására szolgáló hatalmas előterekkel rendelkeznek, ahol a gépeket az előírásoknak megfelelően lekonzerválják.

A letárolt repülőgépek itt aztán hónapokig, vagy akár évekig várhatnak arra, hogy új üzemeltetőhöz kerüljenek, vagy – főleg a korosabb és kevésbé modern típusok esetében – amíg alkatrészeikre bontják őket, ezért fontos, hogy száraz klímájú helyre épüljenek ezen repterek.

Az Etihad Airways flottájában összesen négy darab repült a rövidebb törzsű A340-es típusból, a negyedik 748-as gyártási számú példány jelenleg az olasz légierő flottájában repül és a közjogi méltóságokat szolgálja.

Az A6-EHD lajstromjelű A340-500-as repülőgépet 2006-ban gyártották, 2006. decemberében állt kereskedelmi forgalomba az Etihadnál, azaz alig múlt 10 éves.

A típusváltozatból kereskedelmi forgalomban már csak néhány darab repül a ch-aviation információi szerint, kettő az AZAL és egy a portugál HIFly flottájában.

Amint arról korábban beszámoltunk, a hosszabb törzsű, de némileg kisebb hatótávolságú A340-600-asokból összesen hét repült a flottában, ezek október végéig távoznak az Etihadtól.

Az Airbus A340-600-as típusból is már csak négy darab aktív a légitársaság flottájában (A6-EHI, J, K, L), ezek a gépek 2008-2009-es gyártásúak.

Az A6-EHJ lajstromjelű, különleges Formula 1 festésű Airbus A340-600-as még ugyan forgalomban van, de Európába már csak típuscsere esetén repül. (Fotó: AIRportal.hu)