Újabb légitársaság vesz búcsút a négy hajtóműveseitől: az Etihad Airways júliusban kivonja három darab Airbus A340-500-asát, a hét A340-600-as pedig a téli menetrend kezdetére, október végéig távozik a flottából.

Búcsúzik a müncheni repülőtértől is az Etihad A340-es típusa, hamarosan Boeing 777-esek és A330-asok teljesítik majd a napi két járatot júliustól. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Búcsúzik a müncheni repülőtértől is az Etihad A340-es típusa, hamarosan Boeing 777-esek és A330-asok teljesítik majd a napi két járatot júliustól. (Fotó: AIRportal.hu)

Csatlakozik az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága is azokhoz a versenytársaihoz, amelyek sorra vonják ki a négy hajtóműves, mára nem igazán gazdaságosan üzemeltethetővé vált repülőgépeiket. Az Airline Route információi szerint az Etihad Airways is megválik az Airbus A340-eseitől – írja az aero.de portál.

A cégnél a rendkívül hosszú járatok teljesítésére alkalmas, újabb generációs A340-500-asból három példány repül (papíron, ebből már csak egy teljesít rendszeren járatokat), ezeket júliusban üzemelteti utoljára. A hosszabb törzsű, de némileg kisebb hatótávolságú A340-600-asokból hét repül a flottában, ezek október végéig távoznak az Etihadtól.

Korábbi hírek szerint még úgy tervezték, hogy előbb, a múlt év végével vonják ki a négy hajtóműveseket, de vélhetően az olajár- és ezzel a kerozinár-csökkenés miatt is még adtak egy kis időt a típusnak, most már azonban emelkedő üzemanyagköltségekről számol be az iparág.

Az abu-dzabi székhelyű légitársaság Boeing 787-esekkel, a következő években pedig Airbus A350-esekkel fiatalítja a flottát.

Még egy cég búcsúztatja el hamarosan a négy hajtóműves Airbus A340-eseit, köztük az A6-EHJ lajstromjelű, különleges festésű A340-600-as is nyugdíjba vonul. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Még egy cég búcsúztatja el hamarosan a négy hajtóműves Airbus A340-eseit, köztük az A6-EHJ lajstromjelű, különleges festésű A340-600-as is nyugdíjba vonul. (Fotó: AIRportal.hu)


Az Etihad A340-eseihez fűződik az egyik legfurcsább baleset is. Mint az aero.de is emlékeztet rá, Toulouse-ban, az Airbus-gyár területén egy hajtóműpróba során a cégnek szánt, kész A340-600-as (A6-EHG) nem volt megfelelően rögzítve és nekifutott egy zajvédő betonfalnak. A négyfős személyzet megsérült, a vadonatúj repülőgép orr része és a törzs első harmada teljesen összetört ezért azt le kellett írni.

A négy hajtóműves Airbusokat sorra vonják ki a légitársaságok, ahogy arról az AIRportal.hu is többször hírt adott. A Cathay Pacifictől és a Hainantól a Finnairen és az Iberian át a Lufthansáig számos cég válik meg főként a régebbi szériához tartozó gépeiktől, de az újabbaktól is, a sokkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztású, két hajtóműves típusokra váltva.