Ultra-lowcost hosszútávú utasszállító járatokat üzemeltető légitársaságként születhet újra a World Airways.

A World Airways egykori DC-10-es utasszállító repülőgépe Miamiban. (Fotó: AIRportal.hu)

Az egykor jól csengő amerikai World Airways márkanevet az amerikai 777 Partners befektetési cég szerezte meg azzal a céllal, hogy Boeing 787-es repülőgépekkel hosszútávú utasszállító járatokat indítson, az úgynevezett ultra-low-cost üzleti modellt alkalmazva.

A befektető Ed Wegelt a légitársaságok elindításában tapasztalt, de ugyanakkor nem csak sikereket elkönyvelő szakembert nevezte ki a cég élére. Wegel alapította a 80-as években a rövid életű People Express légitársaságot, a 90-es években a US Airways Expresst vezette, az utóbbi években pedig a legendás Eastern Airways újraélesztésében vett részt, amely tavaly fejezte be a rövid működést.

A közlés szerint a légitársaság már felvette a kapcsolatot az amerikai repülőgépgyártóval, hogy akár tíz darab Boeing 787 Dreamlinert állítsanak forgalomba.

A cég tervezett útvonalhálózatáról a vezető csak annyit árult el, hogy az USA-ból Ázsiába és Latin-Amerikába kívánnak járatokat indítani és partnerségre lépnének több, rövid távú útvonalakat teljesítő low-cost céggel, hogy azok ráhordjanak a hosszútávú járataikra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Miami központú 777 Partners nevével ellentétben eddig nem rendelkezett érdekeltségekkel a légiközlekedés terén, a befektető cégnek az IT, egészségügyi és pénzügyi szektorokban működő cégek vannak a portfóliójában.

A legendás World Airways egykor a Pan Am vetélytársaként üzemeltetett hosszútávú járatokat. A cég fő fókusza a menetrend szerinti utasszállító járatok üzemeltetéséről 80-as évektől kezdődően fokozatosan helyeződött át az áruszállító- és charterpiacra. Az utolsó években főleg az amerikai hadseregnek végeztek csapatszállítást.
A légitársaság megszűnése előtt többségében MD-11-es és Boeing 747-es áruszállító repülőgépekből álló flottát üzemeltetett. A cég 66 éves működést követően 2014-ben állt le.