Alacsonyabb infrastruktúra-használati díjakat szeretne Európa 16 charter és üdültető légitársasága, az őket tömörítő érdekvédelmi szervezete már az unió közlekedési biztosát is kérte az indokolatlanul magas árak kezelésére.

Az ATW Online beszámolója szerint az Európai Nemzetközi Légitársaságok Képviseletének (AIRE) vezetője, Sylvianne Lust hivatalos megbeszélést folytatott Violeta Bulc-kal, az Európai Bizottság közlekedési biztosával a témában és azonnali fellépést sürgetett.

A 16 charter és üdültető légitársaságot a tagjai között tudó érdekképviselet vezetője a találkozó után újságíróknak azt mondta, konkrét lépésekre van szükség ahhoz, hogy véget vessenek a megalapozatlan és igazságtalan infrastruktúra-használati díjaknak az uniós repülőtereken. A repülőtereknek jelentős gazdasági hatásuk van, és ők maguk nagy gazdasági erővel bírnak, ezért uniós jognak kellene szabályoznia a működésüket – tette hozzá.

Fotó: AIRportal.hu

Beszélt arról is, hogy a monopol helyzetben lévő légiforgalmi irányító szolgálatok is a légitársaságoktól szedett egyre magasabb díjakkal biztosítják egyre növekvő profitjukat, ugyanakkor nem képesek a beígért kapacitásokat biztosítani. Emiatt az uniós légitársaságoknak és utasoknak erős uniós szabályra van szüksége, amely abban tud segítséget nyújtani, hogy a monopol helyzetet ne az utasok és a légitársaságok ellenében használják fel, és ezzel is elősegítsék a további liberalizációt.

Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója, mint az AIRE nemrég kinevezett elnöke ehhez hozzáfűzte, hogy a légiforgalmi irányító szolgálatok által kivetett díjaknak felső korlátot kellene szabni, így a hálózatmenedzsment költségeit 10 százalékkal csökkenteni kell. Közölte továbbá: az európai légiközlekedésben rengeteg kihívás van a nyitott égbolttól kezdve a légitér kapacitáshiányán át a légicégek állami támogatására vonatkozó szabályokig. Utóbbit a Budapesten múlt héten tartott CEE Aviation konferencián is hangsúlyozta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az AIRE tagjai továbbra is meg vannak győződve arról, hogy a légitársaságoknak sztenderdizált és összehangolt környezetben kellene működniük, amelynek megteremtése az Európai Bizottság feladata lenne.