Pontosan tíz éve történt a British Airways BA038-as számú Peking – London (Heathrow) járatának balesete.
A 8 100 kilométer hosszú járatot teljesítő G-YMMM lajstromjelű Boeing 777-236ER típusú repülőgép a Heatrow repülőtér déli, 27L jelű futópályájára végrehajtott megközelítés végső szakaszában mindkét hajtóművének tolóerejét elveszítette. Amikor a pilóták észlelték, hogy nem a tolóerő automatikával van baj és kézzel sem tudják növelni a hajtóművek teljesítményét, a kapitány az előzőleg teljesen kibocsátott fékszárnyak visszahúzása, kisebb fokozatba állítása mellett döntött.
Ennek köszönhetően a 150 tonnás repülőgép éppen be tudott siklani a repülőtér területére, így szerencsére, nem a végső egyenes alatti sűrűn lakott területre, vagy az A30-as gyorsforgalmi útra zuhant rá. A 777-es a futópálya előtti füves területen ért földet, futóművei kiszakadtak a helyükről. A repülőgép a futópálya küszöbénél állt meg. Tűz nem keletkezett.
A repülőgépet minden utas és személyzet összes tagja el tudta hagyni, a fedélzeten utazó 152 emberből 47-en sérültek meg, köztük csak egy ember szenvedett súlyos sérüléseket.
A repülőgép azonban olyan súlyos károkat szenvedett, hogy nem érte meg megjavítani, később szétbontották.
Bár először az üzemanyag kifogyása, szélnyírás, madárral való ütközés és egyéb műszaki vagy emberi hiba is felmerült az okok között, a vizsgálatok végül kiderítették, hogy a balesetet az üzemanyagrendszerben keletkezett jégkristályok okozták, amelyek következtében a hajtóművek megfelelő üzemanyagellátása megszűnt.
A hatóságok később a Boeing 777-esek Rolls-Royce Trent 800-as sorozatú hajtóműveinél az üzemanyag-olaj hőcserélő (fuel-oil heat exchanger – FOHE) alkatrészek cseréjét rendelték el. A balesetről készült teljes, 237 oldalas jelentés itt olvasható.
A légiforgalmi irányítás kommunikációja
Több szemtanú és utas is megszólalt egy hírcsatorna összefoglalójában