Tizennégy darab Boeing 747-8F és négy darab Boeing 767F repülőgép kötelező érvényű megrendeléséről állapodott meg a UPS az amerikai repülőgépgyártóval. Az új repülőgépek nyújtotta plusz kapacitásra a megnövekedett kereslet miatt volt szükség. A UPS megrendelésének köszönhetően várhatóan még 2022-ig gyártásban marad a 747-es típus, a típus megrendelésállománya ezzel összesen 24 darabra nőtt.

Forrás: Boeing

A UPS közleménye hangsúlyozta, hogy a most megrendelt összesen 18 darab repülőgépet teljes mértékben a flotta és a kapacitások bővítésére használják, nem a jelenlegi repülőgépeik leváltására.

Amint arról korábban beszámoltunk, a UPS 2016. októberében rendelt 14 darab Boeing 747-8F repülőgépet (ebből eddig 4 darabot adott át a Boeing) és mellé még 14 darabra szerzett opciót. A légitársaság most ezt az opciót váltotta át kötelező érvényű megrendelésre.

A megállapodás szerint az összes most megrendelt repülőgépet 2022 év végéig bezárólag adja át a gyártó a UPS-nek.

A négy darab 767F repülőgépből három 2019-ben, egy pedig 2020-ban állhat forgalomba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A megrendelést az erős belföldi és nemzetközi kereslet mellett az tette lehetővé, hogy az amerikai vállalati adóreformnak köszönhetően a cég terhei jelentősen csökkennek, a megtakarításokat pedig beruházásokra tudja fordítani a UPS.

A UPS flottájában jelenleg 75 darab 757-200F, 59 darab 767-300ERF, 52 darab A300-600RF, 13 darab 747-400F, 37 darab MD-11F és négy darab 747-8F repül.

A meglévő szerződéseken felül most megrendelt 14 repülőgép némi reményt, illetve egy kis időt adhat a túlélésre a Boeing 747-es programnak.

Amint arról korábban beszámoltunk, 2016. szeptembertől a korábbi 1,3 darab per hónap gyártásáról 0,5 per hónapra csökkentette a Boeing a 747-8-as típusának kibocsátását, amely azt jelenti, hogy csak kéthavonta gördül ki a gyárból újabb példány az “Ég Királynőjének” nevezett típusból.

A korábbi tervek szerint a Boeing 2019-től akarta újra havi egy darabra növelni a gyártósor kapacitásait, azonban 2016 júliusában letettek erről a szándékukról, sőt kilátásba helyezték a program leállítását is az újabb megrendelések hiányában.

A mostani megrendelés a jelenlegi 0,5 repülőgép per hónap (6/év) gyártási ráta mellett 2022-ig látja el munkával a gyártósort.

2017 szeptemberében lapunk is beszámolt róla, hogy a Turkish Airlines nyolc darab utasszállító Boeing 747-8 Intercontinental megrendeléséről tárgyalt az amerikai gyártóval, azonban konkrét bejelentés azóta sem történt az ügylettel kapcsolatban.

Forrás: Boeing