A Qantas-csoport nagy A320neo-megrendeléséből tizennyolc megnövelt hatótávú A321LR érkezik 2020-tól a diszkont Jetstar flottájába. A gépeket azokon a járatokon is használja majd a légitársaság, amelyeken jelenleg Boeing 787-esek közlekednek.
A különböző takarékossági intézkedések és elhalasztott gépátvételek után javuló pénzügyi eredményekről számolt be a Qantas-vezér, Alan Joyce. Megírtuk, a költségcsökkentés részeként nemrég hagyták elúszni egy Boeing 787-9-esre szóló opciós jogukat, és a továbbiakat is mérlegelik.
Az aero.de cikke szerint Alan Joyce most bejelentette, hogy a holdinghoz tartozó diszkont, a Jetstar is kap a vállalat 99 példányra szóló A320neo-megrendeléséből.
Méghozzá 18 példányt, a diszkont az A321LR típusjelzésű, megnövelt hatótávolságú változatból, amelyek 2020 és 2022 között érkeznek majd meg.
Az A321LR-ekkel a Jetstar kiváltja a Sydney-ből és Melbourne-ből Balira jelenleg közlekedő Boeing 787-8-asait.
Emellett természetesen belföldi útvonalakat is teljesítenek majd velük, a 787-eseket pedig más, távolabbi útvonalakra állítják be például Hawaiira és Kínába. A vezérigazgató szerint az új Airbus-keskenytörzsűek érkezésével egyúttal megválnak a legöregebb A320-asoktól is.
A Qantas még 2011-ben rendelt 99 példányt az A320neo-családból, CFM-hajtóművekkel, de többször is módosította a megrendelés részleteit, el is halasztva az első példányok érkezését.
Most azt is közölték, hogy a Jetstarnak átadott gépek után a hátralévő többi nagyjából egyenlő arányban áll majd a 232 üléses A321LR-ből és a 186 üléses A320neo-ból.
A kiegészítő tartályokkal és újfajta ajtókiosztással gyártott A321LR nemrég teljesítette szűzrepülését, majd első transzatlanti útját is Párizsból New Yorkba. A 7400 kilométeres hatótávval rendelkező variáns első üzemeltetője a TAP portugál légitársaság lesz, de több más cég is rendelt a Boeing 757-esek váltótípusának szánt gépből.