Március elsejével a Merdiana légitársaság Air Italy néven folytatja a működést, de az eddigi engedélyekkel és IATA-, valamint IACO-kódokkal. A meglévő Air Italy leányvállalat pedig teljesen betagozódott a cégbe, vissza is adta a saját üzembentartói engedélyét.
Tizenhárom év működés után, március elsejével megszűnt az Air Italy, de közben meg is kezdte működését az Air Italy.
Az ellentmondás feloldása az, hogy a Meridiana légitársaság felveszi egykori leányvállalata nevét, teljesen új stratégia és arculat szerint üzemel tovább. A meglévő Air Italy leányvállalat pedig visszaadta a saját engedélyeit.
Ismert, a Meridianát egy új holding alá szervezve a Qatar Airways 49 százalékban tulajdonolja, a maradék a korábbi részvényesek kezén maradt.
Az új Air Italy megtartja a Meridiana eddigi, IG és ISS kódjait, a megszűnő régi Air Italy pedig flottamenedzsment-céggé alakul ideiglenesen.
Ez addig tart majd a ch-aviation.com cikke szerint, amíg a Meridianának repült Boeingek bérlete lejár, azonban az eddigi wet-lease szerződés mostantól dry-lease alapúvá válik.
Az olasz légügyi hatóságok által is jóváhagyott művelet eredményeként a nyolc 737 NG és a három 767-300ER még egy ideig tehát megmarad az új Air Italy flottájában.
Azonban nem sokáig, mert az új arculattal és stratégiával hamarosan – a Qatar Airways megrendelésének köszönhetően – Boeing 737 MAX 8-asok érkeznek Olaszországba, öt A330-200-as mellett. Utóbbiakat később 787-esek váltják fel.
A jelentősen bővülő és megfiatalodó flottának köszönhetően a szándék az, hogy néhány év múlva 10 millió utast szállítson a légitársaság, Milánóból hosszú távú, menetrend szerinti járatokat is, átvéve a haldokló Alitalia szerepét.
A március elsejei nagy váltásnak egy érzelmes videóval is emléket állított a cég, amelyben az utolsó MD-82-es típusú gép búcsúrepülését örökítik meg: