A kormány döntése értelmében összeolvad a South African Airways, regionális leányvállalata, az SA Express, illetve a South African fapados leányvállalata, a Mango.
A dél-afrikai Business Tech szerint erről Pravin Gordhan, az állami vállalatok minisztere számolt be. A lépés része a South African konszolidálásának, mivel ezek a légitársaságok mind az állam kezében vannak, és sok útvonalon egymással versenyeznek.
Hozzátette: azzal, hogy a három légitársaságot egy cégbe szervezik össze elkezdődhet egy olyan átalakulás, amely fájdalmas lesz. A kormány nem titkolt célja ezzel az, hogy a három céget összeolvasztva és racionalizálva könnyebben találjon befektetőt, aki megveszi a régóta veszteséges South Africant.
Emellett a miniszter bejelentette azt is, hogy új vezetőséget neveztek ki az SA Express élére, amelynek május 24-ével visszavonták légijármű üzembentartói (AOC) engedélyét, mert egy ellenőrzés során súlyos karbantartási hiányosságokat tártak fel.
Dondo Mogajane, a nemzeti kancellária vezetője szerint a South Africannek csak ebben az évben 400 millió dollár tőkeinjekcióra van szüksége, de az koránt sem biztos, hogy ezt a kormánytól kapja meg a társaság. A terv az, hogy a légitársaság egy részét eladják egy szakmai befektetőnek.
A South African kálváriája már évek óta tart, a cég 2011 óta folyamatosan veszteséget termel, legutóbb a kormány adott 400 millió dollár kölcsönt a lejáró hitelek kifizetésére, a cég így októberig biztosan üzemképes marad.
A légitársaságot már nagyjából kéttucadszor próbálták meg rendbe rakni, legutóbb flottacsökkentéssel és a járathálózat visszavágásával próbálkoztak.