Az ügyre rálátó források szerint felfüggesztette a tárgyalást az IAG holding és az Airbus új A380-asok megrendeléséről a British Airways számára. Az informátorok úgy tudják, az A320neo hajtóműproblémái miatt dühös a holding, azonban a megbeszélések folytatása nincs kizárva.

Ez év elején érkeztek arról nem hivatalos értesülések, hogy az IAG holding tárgyal az Airbus képviselőivel tíz új A380-as beszerzéséről a British Airways számára.

Akkor egyik fél sem kommentálta a hírt, ahogy most sem azt a Bloomberg-információt, amit az aero.de idéz, miszerint megszakadtak a tárgyalások.

Az ügyre rálátó források azt mondják: az állhat a háttérben, hogy a hajtóműproblémák miatt késlekedő A320neo-átadások dühítik az IAG vezetőségét, viszont nincs kizárva, hogy a közeljövőben folytatódnak a tárgyalások az A380-asok vételéről.

Felfüggesztették a tárgyalásokat újabb A380-asokról (Fotó: AIRportal.hu)

Az IAG vezetője, Willie Walsh korábban valóban beszélt arról, hogy rendkívül elégedetlenek az A320neo hajtóműproblémái miatt. De azt is mondta, hogy az Airbusnak „agresszívebben” kellene árakat ajánlania, magyarul alacsonyabb összegeket és nagyobb kedvezményeket bemondania.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az sem kizárt, hogy az IAG az új Airbus sales vezetőt, a legendás John Leahy utódját, Eric Schulzot teszteli.

Mint megírtuk, Walsh közölte, hogy egyébként újabb szélestörzsű repülőgépeket készülnek beszerezni, és mind az Airbus, mind a Boeing képviselőivel tárgyalnak.

Utóbbival a szavai szerint „nagyon konstruktív” megbeszéléseket folytattak, vélhetően tehát inkább Boeing-gyártmányokat vesz majd az IAG, de nem tudni, mely típus(ok)ról van szó. A British flottájában a jelenleg gyártott modellek közül 787-esek, 777-esek és még 747-esek is megtalálhatók.

Arról is volt szó korábban, hogy használt A380-asokat szerezne be az IAG, de miután közölték, hogy ezek átalakítása sokba kerülne, vélhetően lekerült a napirendről a téma.

Ami az Airbus A380-as jövőjét illeti, bár sikerült az Emirates-megrendelést tető alá hozni a közelmúltban, a gyér érdeklődés miatt 2020-tól már csak évente hat példány készül majd a kétszintes óriásgépből. Az európai gyártó amellett, hogy üzletileg ezt is tűrhetőnek tartja, azt reméli, hogy néhány éven belül élénkül majd a kereslet a típusra.