San Francisco és Los Angeles felé is kapacitást bővít a Singapore Airlines, amely az A350 ultra hosszú hatótávolságú (ULR) változatának indító légitársaságaként novembertől a Nagy Almát is összeköti dél-kelet ázsiai központjával.
Az Airbus A350-900ULR (ultra-long-range) még az idei évben szolgálatba áll a szingapúri cég színeiben, amely először novemberben újonnan induló közvetlen Los Angeles-i, valamint New York-i útvonalán állítja szolgálatba a típust.
Előbbi útvonalon november elejétől december hetedikéig heti háromról fokozatosan tízre tornázzák fel a frekvenciát, november végével ugyanakkor megszűnik a Szingapúr-Szöul-Los Angeles útvonal, de a tokiói megállóval közlekedő járattal még így is heti 17-szer lesz elérhető a nyugati-parti nagyváros Szingapúrból.
A cég szintén kapacitást bővít a San Francisco-i útvonalán is, november 28-tól heti tízre emelkedik a közvetlen járatpárok száma, két járat közlekedik majd szerdánként péntekenként és vasárnaponként, így a Hong Kong-i megállóval közlekedő napi járatokkal szintén heti 17-szer érhető el a távol-keleti városállam.
Messzebbre csak prémium osztályokkal
Mint arról beszámoltunk, a Singapore Airlines novemberben nyitja meg ultrahosszú, több, mint 16.700 kilométeres, 18 óra 45 percesre tervezett járatát, Szingapúrból New York-Newarkba.
A járat a világ leghosszabb járata lesz, elhódítva a címet a jelenlegi rekordertől, a Qantas nemrég indult Perth-London járatától, amely 14.500 kilométeres tesz meg, átlagosan 17 óra 30 perces repült idővel.
A járat másik különlegessége lesz, hogy a Sinagpore úgy döntött, nem alakít ki turista osztályt az A350-900ULR-ek fedélzetén, csak prémium economy, valamint business osztályú ülőhelyeket kínál a két amerikai nagyváros irányába és a későbbikben tervezett más, ultrahosszú járatainak fedélzetén.
A légitársaságnál newarki és Los Angeles-i útvonalakon hasonló koncepció egyszer már megbukott, prémium turista és üzleti osztályú székekkel felszerelt A340-500-asokkal teljesítettek már járatokat a Nagy Alma repterére, de akkor fokozatosan átálltak a száz székes, csak business osztályú szolgáltatáscsomagra.
Az útvonalat a négyhajtóműves típussal azonban kevésbé tudták gazdaságosan üzemeltetni, emiatt megszüntették, Los Angeles irányába pedig kivezették a csomagot.
A légitársaság jelenleg heti negyven járatot üzemeltet különböző amerikai repülőterekre, ez a szám a már bejelentett bővítésekkel és új járatnyitásokkal év végére ötvenháromra emelkedik.