A járvány előttinél is kedvezőbb képet mutat a Boeing friss, 10 évre szóló előrejelzése, amely alapján ez idő alatt 9000 milliárd dollár értékben lesz szükség új repülőgépekre és szolgáltatásokra.

A gyártó lapunkhoz eljuttatott közleményében emlékeztetett arra, hogy 2019-ben 8700 milliárd dollárra becsülték ezt, és a járvány hatására is épp csak 8500 milliárd alá csökkent.

A friss felmérésben a 9000-ből 3200 milliárdot a mintegy 19 000 új kereskedelmi repülőgép eladása tesz majd ki, de hosszabb, 20 éves időtávon 43 500 új példány eladása várható 7200 milliárd dollár értékben.

Ez az egy évvel korábbihoz képest 500 géppel több, a bővülés legnagyobb részét a dedikált áruszállítók iránti igényt adja, 2040-re világszinten a járvány előttihez képest 70 százalékkal több cargo-gépre lát igényt a Boeing.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Típus szerinti bontásban regionális gépből 2300, keskenytörzsűből 32 600, szélestörzsűből 7600 fogyhat 2040-ig, nagy áruszállítóból pedig 760-ra lehet igény.

Érdekesség, hogy az amerikai gyártó szerint keskenytörzsű gépre nem mértek nagyobb igényt most, mint a járvány előtt, továbbra is az összes új gép 75 százalékát adhatják a 737-es méretű repülőgépek.

A Boeing elemzése rámutatott arra is, hogy 2040-re meg fogja haladni a forgalomba lévő gépek száma a 49 ezret, Kína, Európa, Ázsia-Óceánia és Észak-Amerika is egyaránt 20-20 százalékot tehet ki, a fennmaradó 20 százalék pedig a feltörekvő piacok flottája lehet.