Két, áruszállítóvá alakított Boeing 777-300ER-t lízingel az Aercaptől a légiáru-szállításra szakosodott Challenge Group máltai bejegyzésű légitársasága.
Az Israel Aerospace Industries (IAI) konverziós programjában átépített, két Boeing 777-300ERSF áruszállító repülőgép bérletéről kötött megállapodást a Challenge Group az Aercap lízingcéggel.
A gépek a csoport máltai bejegyzésű légitársaságánál állnak forgalomba, amely ezzel az átalakított típusváltozat első üzemeltetője lesz az Európai Unióban.
A légiáru-szállításra szakosodott Challenge Group Izraelben, Belgiumban és Máltán bejegyzett légitársaságainál jelenleg összesen tíz repülőgép teljesít szolgálatot, hat Boeing 747-400F és négy 767-300ER. Utóbbiak közül három van a máltai Challenge Airlines MT flottájában.

Az áruszállítóvá alakított 777-300ERSF repülőgépek beszerzésével a cég a globális kereskedelem növekvő igényeivel indokolta, célkitűzésük szerint meg kívánják erősíteni az ellátási láncban betöltött kulcsfontosságú szerepüket.
A Big Twin névre keresztelt kéthajtóműves szélestörzsű repülőgép áruszállítóvá alakítási programját az izraeli légiipari vállalat a GE Capital Aviation Services (GECAS) lízingcéggel indította el, utóbbit később felvásárolta az Aercap. Az Israel Aerospace Industries 2020 nyarán kezdte meg az első Boeing 777-300ER konverzióját, amely 2023 márciusában emelkedett először a levegőbe.
A GE90-es hajtóművekkel felszerelt és 777-300ERSF típusjelet kapott változat egy tonna árura vetítve akár 21 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszthat, mint négyhajtóműves elődei. A típus fő fedélzetén 47 standard méretű palettapozíció található, ami a gyári 777F (amely a rövidebb törzsű 777-200LR-en alapul) kapacitásánál tízzel, a 747-400F-énél pedig nyolccal több.