Az Air France-KLM vezetője felhívta a figyelmet a francia főváros legnagyobb légikikötőjének problémáira, közlése szerint különleges intézkedésekkel készülnek a megnövekedett utas- és poggyászforgalomra.

Főleg a reggeli csúcsidőszakokban nem áll rendelkezésre elegendő utashíddal rendelkező és terminálközeli repülőgép-állóhely a párizsi Charles de Gaulle-on, emiatt sok járat utasait buszokkal kell szállítani, ami a kiszolgálás idejét és költségét is jelentősen növeli – nyilatkozta a napokban Ben Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója a Reuters híre szerint.

Közölte: a megnövekedett fordulóidőkhöz szintén hozzájárulnak a hosszú gurulási és vontatási idők, a terminálok és a műszaki előterek, illetve hangárok közötti hatalmas távolságok, valamint a repülőtéri infrastruktúra és a poggyászkezelő rendszer elavultsága.

Smith elmondása szerint naponta találkoznak a repülőteret üzemeltető, állami tulajdonú Aeroports de Paris (ADP) vezetőivel annak érdekében, hogy állóhelyeket biztosítsanak járataik számára a repülőtér egyéb forgalmának függvényében.

Fotó: AIRportal.hu

A hírügynökség emlékeztet, hogy bár 2019-ben megkezdődtek az egyeztetések a repülőtér 4. termináljának felépítése ügyében, végül 2021-ben a francia kormány úgy döntött, hogy környezetvédelmi okok miatt nem valósulhat meg a tervezett új utasforgalmi csarnok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár Smith ezt a döntést nem vitatja, kiemelte annak fontosságát, hogy beruházások történjenek a meglévő infrastruktúra fejlesztésébe, ez ügyben korábban szintén egyeztetéseket kezdeményeztek az üzemeltetővel.

Anne Rigail, a Charles de Gaulle forgalmának 55 százalékát adó Air France vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a 2-es terminál megtervezésénél annak idején az volt a legfontosabb szempont, hogy az utasoknak minél kevesebbet kelljen gyalogolniuk az épületbe lépéstől a repülőgépig.

Ám ez a kompakt elrendezés ma már nem ideális, jelentősen nehezíti az üzemelést.

Forrás: ADP

A repülőteret üzemeltető ADP egyik vezetője egy néhány hete tartott rendezvényen ugyanakkor kijelentette, hogy „az infrastruktúra készen áll, a szükséges személyzetet felvették, és a folyamatokat meghatározták” az olimpiai és a nyári forgalom lebonyolításához.

Ben Smith egy másik nyilatkozatában kitért arra is, hogy az új repülőgépek átadásainak késése, az új generációs hajtóművek meghibásodásai, tartóssági problémái, valamint többek közt a hajtóműalkatrészek és a kabinberendezések rendelkezésre állásában mutatkozó csúszások is nehezítik az üzemelést, emellett a költségek növekedését eredményezik. Ezek áthidalására egyéb rendkívüli intézkedések mellett repülőgépek személyzettel együtt történő bérlésére (wet-lease) is kényszerül a légitársaság.

Rendkívüli intézkedéseket vezet be az Air France az olimpia idején

A légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, hogy a párizsi olimpiai játékok hivatalos partnereként az Air France első számításai szerint az olimpikonok átlagosan 15, a paralimpikonok 35 százalékát, valamint a kísérő személyzet tagjainak, a sportdiplomatáknak és a nemzetközi szervezőknek a 13 százalékát szállítja majd, főleg az Egyesült Államokból, Brazíliából, Olaszországból és Japánból.

A nyári időszakban a légitársaság a 2019-es szinttel megegyező számú utast, naponta mindegy 125 ezer embert szállíthat, az olimpia nyitása előtt és zárása után viszont ennél jóval nagyobb forgalomra készül.

Az Air France várhatóan az Egyesült Államokból, az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Németországból és Japánból viszi a legtöbb szurkolót Párizsba. Ebben az időszakban ezért a Charles de Gaulle repülőtérre érkező utasok aránya az átszállókhoz képest meghaladja majd a 60 százalékot. Normál időszakban arányuk kiegyenlített.

A megnövekedett forgalom zökkenőmentes kiszolgálása érdekében a közel 200 repülőgépből álló aktív repülőgépflotta összes példányát forgalomba adja az Air France, illetve minden eddiginél többet helyez készenlétbe:
7 darab szélestörzsű és 8 keskenytörzsű gép áll majd rendelkezésre meghibásodás vagy menetrendi anomália esetén.

Fotó: AIRportal.hu

Emellett az Air France közel 2000 fővel növelte munkavállalóinak létszámát: 500 pilótát és 400 karbantartót alkalmazott állandó munkaszerződéssel az elmúlt időszakban, de a létszámbővítés az olimpia után is folytatódik. A csúcsidőszakban rajtuk kívül további mintegy 1000 munkavállaló dolgozhat ideiglenes munkaviszonyban: 800 légiutas-kísérő és 250 földi kiszolgáló segíti majd a légitársaságot.

Az utasfelvételi eljárás megkönnyítése érdekében az Air France kihelyezett check-in pultokat állít fel az olimpiai faluban, ahol a sportolók és kísérőik egy nappal az indulás előtt feladhatják poggyászaikat nemcsak az Air France, de a Skyteam légiszövetség összes járatára is. Ebben 125 földi kiszolgáló segít a helyszínen. Mindezek mellett a sportolók és kísérőik a repülőtérre vezető úton és a légikikötőben is dedikált sávokat használhatnak.

Az előzetes várakozások szerint egy olimpikon átlagosan négy csomaggal utazik majd, amelyek közül legalább egy túlméretes, ezekből az átlagosnál tízszer többet kell majd kezelni. Mivel ezeken kívül a parasportolók normál és sportoláshoz használt kerekesszékei is különleges kezelést igényelnek, a légitársaság megerősítette a poggyászrészleg működését, és rendkívüli intézkedéseket vezetett be, hogy ezen csomagok feladása és célba juttatása is biztosított legyen.

Az Air France több mint egy éve készül az olimpiai játékokra, a gördülékeny utasforgalom és csomagkezelés érdekében 35 részleg 75 szakembere egyeztet folyamatosan azért, hogy koordinálják a folyamatokat, illetve az olimpia kezdetéig több próbanapot is tartanak.