A Chengdu Airlines helyett a China Eastern lehet a kínai keskenytörzsű gép, a Comac C919-es indító légitársasága egy frissen aláírt megállapodás szerint.
Az ATW Online tudósítása szerint a Csuhaji Légi Szalonon megállapodást írt alá a légitársaság, illetve a gyártó, amely tartalmazza ezt a pontot is. Emellett a dokumentumok rendelkeznek arról is, hogy a China Eastern az első gép forgalomba állása utáni egy évben újabb rendelést ad le a típusra, a Comac pedig háttérszolgáltatásokat biztosít a típushoz.
A légicég még 2010-ben írt alá szándéknyilatkozatot húsz darab C919-es vételéről.
Ettől függetlenül a Comac újabb rendeléseket is begyűjtött a C919-re, húsz gépre a Shanghai Pudong Fejlesztési Bank, 36-ra pedig a CITIC lízingcsoport formált igényt.
Ezzel 570 darabra ugrott a típusra vonatkozó megrendelések száma 23 ügyféltől, közülük kettőt, az amerikai GECAS lízingcéget és a thaiföldi City Airwayst leszámítva mindegyik kínai.
Szeptemberi hírek szerint a 158–174 üléses C919-es ez év végén, vagy jövő év elején teljesítheti szűzfelszállását, de többen már akkor is kételkedtek a program határidejének betartásában. Sokan azt mondták, nagyon nagy nehézségek árán sikerülhet csak a cégnek betartani az újabb határidőt, bár azt nem részletezték, hogy milyen problémákat kell leküzdenie még a gyártónak.
A típusnak az első tervek szerint már két éve, 2014-ben fel kellett volna szállnia. Több szakértő már korábban is kifejtette azon véleményét, hogy az erős beszállítói függés miatt a gép nem lehet versenyképes az Airbus és a Boeing keskenytörzsű típusaival szemben. A C919-est a Safran és a GE közös vállalakozása, a CFM International látja majd el hajtóművekkel, a megállapodás szerint a LEAP-1C variáns hajtja majd a kínai típust.