Az Air China után a kantoni központú China Southern Airlines szintén vásárol a kínai gyártású, keskenytörzsű, közepes hatótávú típusból, a repülőgépek átadása 2031-ig folyamatosan történik majd.
A szintén állami többségi tulajdonban lévő China Southern Airlines most először rendelt a Comac C919-esből, a beszerzés értéke listaárakon több mint 10 milliárd USA-dollár.
A légitársaság mintegy 660 repülőgéppel rendelkezik, közülük csaknem 210 a Boeing 737-es, több mint 300 pedig az Airbus A320-as családba tartozik, a gyártó ezek versenytársául szánja a típust.
A légitársaság 26 példányt üzemeltet a 90 utas szállítására képes ARJ21-700 regionális repülőgépből, amelyet szintén a Comac gyárt.
Mint megírtuk, az Air China egy tőzsdei közleményében hozta nyilvánosságra néhány napja, hogy száz Comac C919-es utasszállítót rendelt 10,8 milliárd dollár értékben.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, a China Eastern Airlines, a Comac C919-es indító üzemeltetője 2023 szeptemberében száz darab megvásárlásáról állapodott meg a kínai gyártóval, a HNA-csoport pedig tavaly áprilisban rendelt 60 példányt.
A kínai tervezésű és gyártású, a Boeing 737 MAX-okon és az Airbus A320neók egy részén alkalmazott új generációs hajtómű, a CFM LEAP-1 „C” változatával és további jelentős mennyiségű nyugati komponenssel felszerelt C919-es 2022 szeptemberében szerezte meg a légialkalmassági tanúsítványt. A kínai gyártó hosszabb és rövidebb törzsű változatot is tervez a típusból, sőt a Tibet Airlines-szal közösen vizsgálják egy magas fekvésű reptereken is üzemeltethető variáns fejlesztését is.