Néhány nap alatt annyit repült a Qantas egyik Airbus A330-asának üzleti osztályán elhagyott okostelefon, hogy akár a légitársaság arany szintű törzsutas-státuszát is megkaphatta volna.

A készülék és gazdájának utazása a Qantas Sydney-Auckland járatán kezdődött, ám érkezéskor állítólag a repülő módba állított eszköz az Airbus A330-300-as gép 3E jelű üzleti osztályú ülésében maradt az ausztrál AFF-portál cikke szerint.

A mobiltelefon vélhetően becsúszhatott a vízszintes ággyá alakítható ülés alá, ezért észrevétlen maradt a személyzet és a fedélzetet a következő járatokra felkészítő földi dolgozók számára is.

Miután a tulajdonos észrevette, hogy nincs meg a telefonja, először arra gyanakodott, hogy a sydney-i reptéri váróban hagyta el, ezért többször próbálta elérni a légitársaságot különböző csatornákon, hogy megtalálták-e a közben világjáróvá váló mobilt.

Az elhagyott telefon ugyanis mindeközben visszarepült Sydneybe, majd onnan Honoluluba és vissza, később pedig újra Aucklandbe és vissza.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az utasnak ezt a telefon megtalálási funkciójának segítségével sikerült kiderítenie, és miután a légitársaság talált tárgyak osztályával és egyéb ügyfélszolgálataival nem sikerült zöldágra vergődnie, az ausztrál gyakori utazók fórumán kért segítséget.

A mobil állítólag egy segítőkész Qantas-dolgozónak köszönhetően végül visszakerült a gazdájához, mielőtt Bangkokba és vissza, majd Szingapúrba folytatta volna útját.

Az eset a nyári utazási szezon előtt mindenki számára tanulságos lehet: a repülőgép fedélzetének elhagyásakor érdemes ügyelni arra, hogy ne maradjon semmi az ülések zsebeiben vagy az egyéb tárolóhelyeken. Erre egyébként a legtöbb légitársaság személyzete külön fel is hívja a figyelmet a leszállást követő elköszönéskor.

Fontos tudni azt is, hogy az ülésre helyezett, vagy a padlóra leesett személyes tárgyak a repülőgép leszállást követő fékezésekor akár több üléssornyi távolságra is elcsúszhatnak.

A business-ülések réseibe beeső telefonok vagy egyéb elektronikai kütyük biztonsági kockázatot is jelenthetnek, mert az ülés döntését mozgató mechanikában elakadhatnak, amely összetörheti az eszközt. A sérült, vagy egyszerűen az ülés alatt rejtve maradó  készülékek túlmelegedő akkumulátora füstöt és tüzet is okozhat. Erre egyébként a Qantas külön fel is hívja a figyelmet a fedélzeti biztonsági videójában.

Szintén komoly kockázatot jelent a repülőgép fedélzetén maradt bármilyen gazdátlan csomag, tárgy, mert azt akár valaki károkozó szándékkal is elrejthette egy előző járaton vagy a gép fordulóidejében, így az eset mindenképpen tanulságos a légitársaság és a földi kiszolgáló személyzet számára is.