A holland kormány nem akarja felbontani az Air France és a KLM házasságát, de tovább lépéseket vár a sikerért. Kilenc légitársaság kérte a párizsi Orly-reptér júniusi újranyitását, a Turkish Airlines szintén jövő hónapban indíthatja el ismét a járatai egy részét, az All Nippon Airways pedig későbbre tolta utolsó Airbus A380-asának átvételét.
Mint arról a múlt héten beszámoltunk, az Air France és a KLM között ismét kiéleződött a jószomszédi (v)iszony, mert az állami támogatások fejében hatékonyságnövelést kellene végrehajtani, de holland lapok szerint a franciáknál ennek egyelőre semmi jele.
A Reuters ma arról számolt be, hogy Wopke Hoekstra holland pénzügyminiszter a parlamentben azt mondta, nem áll szándékukban a két cég házasságát felbontani, de fontos lépéseket kell megtenni az együttműködés jövőbeni sikeréért.
Ezzel arra is utalt, hogy a holland kormány 2-4 milliárd eurós hitele és hitelgaranciája fejében át kell alakítani a KLM-et.
A miniszter szerint a tárgyalások még hónapokig húzódhatnak, de a KLM-nek elég készpénztartaléka van ahhoz, hogy június végéig fizetőképes maradjon.
Franciaországban Párizs második legnagyobb légikikötőjéről alakult ki „vita”, mivel korábbi sajtóhírek szerint az üzemeltető ősznél korábban nem nyitná ki az Orly-repteret. Erre válaszul a La Tribune szerint kilenc légitársaság vezetője levelet írt többek között a repülőtér üzemeltetőjének, a légügyi hatóságnak és illetékes minisztériumi vezetőknek, amelyben azt kérik, hogy június 26-án oldják fel a zárást.
Az Orly újranyitásáért aláírók között van az Air Caraïbes, az Air Corsica, a Corsair, a French Bee, a La Compagnie, a Level és a Transavia vezetője is.
Az Aero.de a Reuters jelentése alapján arról számolt be, hogy a Turkish Airlines júniusban indítaná újra néhány korábban leállított járatát, majd rövid időn belül a hálózat jelentős részét visszaállítaná.
Május végéig 19 országba indulnának újra a járatokat, júniusban pedig a belföldi kapacitás 60 százalékára állna vissza a társaság.
Szeptemberben a korábbi 126-ból már 99 országba repülne a Turkish Airlines.
Az All Nippon Airways is belépett azon légitársaságok klubjába, amelyek halasztani szeretnék több repülőgép átvételét.
Az új helyzet miatt az ANA utolsó Airbus A380-asa és több Boeing 787-ese csak jövőre érkezhet meg a flottába.
Sinja Katanozaka, a japán légitársaság elnök-vezérigazgatója a Nikkeinek ezzel kapcsolatban elmondta, hogy amúgy az idén 13 gép átvételét tervezték.
A cég harmadik A380-asa, a “Ka La” névre keresztelt, JA383A lajstromjelű gép januárban gördült ki a hamburgi festőhangárból, legutóbb márciusban végeztek vele ellenőrző repülést.
Szintén az óriásgéphez kapcsolódó hír, hogy a Lufthansa Technik közölte, elkezdenek dolgozni egy példány ideiglenes áruszállítóvá alakításán.
Ez azonban nem teljes átépítést jelent, a meg nem nevezett ügyfél A380-asát több utasszállítóhoz hasonlóan csupán a székek kiszerelésével és speciális rögzítőpontok kialakításával tennék képessé nagyobb mennyiségű áru fuvarozására.
Pár napja kiderült, százmilliós kormányzati segítséget kaphat az Iberia, a spanyol IAG-leánycég lapunkhoz eljuttatott közleményében számolt be arról, hogy egy egészségügyi szolgáltatóval közösen koronavírus-antitestet vizsgáló tesztelésbe kezdenek a személyzet körében. Az eljárást minden munkába visszatérő dolgozón elvégzik, eddig 2500 tesztet hajtottak végre, és az év végéig mind a 17 ezer dolgozót letesztelik.