A KLM regionális vezetője személyesen kért bocsánatot dél-koreai utasoktól az egyik Amszterdam-Szöul járaton elkövetett hiba miatt: egy mosdót lezártak, de a tájékoztatót csak koreaiul írták ki.
A holland királyi légitársaság az egyik Boeing 777-200-asával teljesítette a KL 855-ös járatot a Simple Flying beszámolója szerint, nem sokkal az után indult el, hogy hírek jelentek meg arról, a koronavírus széklet útján is terjedhet.
A járat kapitánya és a vezető légiutas-kísérő úgy döntött, hogy a fedélzeten egy mosdót elkülönít a hajózó személyzetnek, hogy megelőzze a megfertőződésüket.
A probléma abból adódott, hogy a figyelmeztetést, amelyet a mosdó ajtajára ragasztottak, csak koreaiul írták ki, ezért úgy tűnhetett, hogy csak koreaiak előtt van zárva, a netes közösség pedig diszkriminációt kiáltott.
A járaton 277-en utaztak, közülül 135-en voltak koreaiak a Korean Times szerint. A Twitteren már a KLM-et bojkottáló felhívás is elkezdett terjedni.
A légitársaság vezetése viszont azonnal közbelépett, amint tudomást szerzett az esetről. A régióért felelős vezető, Guillaume Glass Szöulba utazott, és sajtótájékoztatót hívott össze, amelyen személyesen kért elnézést a történtekért, majd a helyi szokásoknak megfelelően meghajolt a sajtótájékoztató résztvevői előtt, ezzel is kifejezve bocsánatkérését.
A légitársaság közleményében azt írta, normál esetben egy-egy mosdó lezárásáról minden utast értesítenek, de ezúttal az angol nyelvű tájékoztató elmaradt, amelyre egy utas hívta fel a figyelmet. A cég a közleményben is elnézést kért az esetért.
A Reuters szerint Joanna Doornewaard, Hollandia Dél-Koreába akkreditált nagykövete sajnálatát fejezte ki az üggyel kapcsolatban Kim Hjun Mi közlekedési miniszternek.