A Budapest Airport megerősítette a HVG.hu-nak a Bloomberg gazdasági hírügynökség kedden megjelent cikkének állításait, miszerint a magyar kormány megakadályozta, hogy a repülőtér üzemeltetője kölcsönt vegyen fel az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD) a pénzügyi helyzetének stabilizálására.
A Budapest Airport a koronavírus-járvány következtében keletkezett jelentős forgalom- és bevételkiesés miatt pályázott az EBRD-nél 50 millió eurós (kb. 18 milliárd forint) hitelre, a bank „Szolidaritási Csomag” nevű programjában. A repülőtér üzemeltetője a pénzügyi helyzete stabilizálása érdekében fordult segítségért az EBRD-hez.
A Bloomberg értesülései szerint a magyar kormány még májusban megvétózta, hogy a vállalat hozzáférhessen a megpályázott forráshoz. Az EBRD-beruházások és kölcsönprogramok esetében erre lehetősége van az érintett országok kormányainak.
A Budapest Airport Zrt. kedden este a HVG.hu-nak megerősítette a Bloomberg értesüléseit, közlésük szerint
„a Budapest Airport Zrt. EBRD-hez benyújtott kérelmét a magyar kormány kérésére vették le a napirendről.”
„Bízunk abban, hogy a magyar kormányt sikerül meggyőznünk arról, hogy az EBRD Budapest Airportnak nyújtott finanszírozása a munkahelyek megtartása révén elsősorban a magyar gazdaságnak jelentene segítséget, így a kérelem napirendre kerülhet a közeljövőben” – írta a budapesti repülőtér üzemeltetője a lapnak.
Amint korábban beszámoltunk róla, szintén a Bloomberg szellőztette meg október elején, hogy a magyar kormányhoz közeli befektetők konzorciuma ajánlatot tett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt-re. Az értesülés szerint a konzorciumot Jellinek Dániel ingatlanfejlesztéssel foglalkozó vállalkozó vezeti, és részt vesz benne a Mol Nyrt. is. A társulás úgynevezett kéretlen ajánlatot tett a tulajdonosok felé a Budapest Airportra. Az értesülést később Jellinek Dániel az Indotek Csoport vezérigazgatója megerősítette.
Ezzel kapcsolatban a Frankfurter Allgemeine Zeitung információira hivatkozva szintén a HVG írta meg, hogy a repülőtérüzemeltető vállalat többségében kanadai tulajdonosai fontolóra sem vették a konzorcium ajánlatát.