A Lufthansa is „kapcsolatban van” a Norwegiannel, és megkezdték a tárgyalásokat egy esetleges felvásárlással kapcsolatban – mondta Carsten Spohr, a német légitársasági csoport vezérigazgatója.
A Reuters hírügynökség szerint a vezérigazgató azt mondta, Európában új módja van a konszolidációnak, ennek lényege, hogy minden légitársaság keresi a partnerséget a másikkal. „Ez azt jelenti, hogy mi is kapcsolatban vagyunk a Norwegiannel” – fogalmazott Carsten Spohr a Süddeutsche Zeitungnak.
Arra a kérdésre, hogy a Norwegian mennyire illeszthető be a Lufthansa jelenlegi struktúrájába a vezérigazgató azt válaszolta: a felvásárlás mindig stratégai érték és ár kérdése, amelyre általában nem létezik egyszerű válasz.
A nyilatkozat 10 százalékkal megdobta a Norwegian részvényeinek értékét az oslói értéktőzsdén, de a Lufthansa is profitált belőle a frankfurti tőzsdén.
A hírügynökség kereste a Norwegiant, a légitársaság későbbre ígért tájékoztatást. A norvég „fapados” cég az International Airlines Group (IAG) később visszautasított felvásárlási ajánlatát piaci források szerint számos egyéb megkeresés követte, ezek közt felvásárlás, részesedésvásárlás, illetve egyéb partneri ajánlat.
Rendkívül nagy gondot jelentene a Lufthansának a Norwegian átvétele, egészen más vállalati kultúra, nagy méretű járathálózattal
– mondták elemzők az aero.de portálnak a hírt kommentálva. A német holdingnak ugyanis most van elég dolga a saját leányvállalataival, jelesül a Eurowings felfuttatása és a Brussels Airlines integrációja, átszervezése.
Az IAG ajánlatát a közelmúltban dobta vissza a Norwegian azzal, hogy szerintük a British Airways, az Iberia, az Aer Lingus és a Vueling tulajdonosa alulértékelte a norvég légitársaságot. Ugyanakkor sajtóértesülések szerint az IAG a Norwegian papírjaiért sokkal többet ajánlott, mint amennyit a tőzsdén akkor ért a cég.
Ahogy sűrűsödnek az ajánlatkérők a Norwegian körül, egyre valószínűbbé válik, hogy a rendkívül rossz anyagi körülmények között működő légitársaságot bedarálják, és ezzel részben igaza lesz Michael O’Leary-nek, a Ryanair vezérigazgatójának, aki tavaly azt mondta, a telet sem fogja megélni a Norwegian, és egyébként rajtuk kívül hosszútávon csak az Air France-KLM, a Lufthansa és az IAG marad.
Eközben a Lufthansa az Alitaliáról sem vette le a kezét annak ellenére, hogy az elmúlt napokban kisebb botrányt kavart az, hogy a vergődő olasz légitársaság lecserélte egyenruháit. Becslések szerint több millió euróba kerülhetett a lépés, olasz források azonban feltételezik, hogy az Alitalia elbarterezte az ügyletet.
Carsten Spohr álláspontja változatlan az ügyben: továbbra is reorganizációt sürget az olasz légitársaságnál, e nélkül nem fogják megvenni a céget.