A Qantas megrendelésén is múlik, hogy mikor állhat kereskedelmi forgalomba a Boeing ultrahosszú jártokat teljesíteni képes új gépe, a 777-8-as – írta a Reuters.

Darren Hulst az amerikai repülőgépgyártó marketing vezetője a hírügynökségnek Sydney-ben azt mondta, a pontos ütemterv még nem végleges, a kereskedelmi forgalomba állás időpontja függ a vásárlói igényektől és attól is, hogy a Boeing hogyan halad a 777X programmal.

A vezető arra a kérdésre nem kívánt válaszolni, hogy a Qantas megrendelése felgyorsíthatja-e a folyamatokat. Jelenleg csak az Emirates és a Qatar Airways rendelt a 8-as variánsból összesen 45 darabot.

Forrás: Boeing

A Qantas ez év végén hozhat döntést arról, hogy a Project Sunrise néven elhíresült programja keretében milyen gépekkel akarja teljesíteni a Sydney-ből Londonba, illetve New York-ba induló ultrahosszú, 20 órásnál hosszabb járatait 2022-től. Az Airbus az A350-1000ULR-rel, a Boeing 777-8-assal pályázott.

A Boeing a 777X tesztelése során történt baleset, valamint a General Electric hajtómű műszaki hibái miatt az everettiek felfüggesztették a tesztelést, emiatt a 777-9 szűzrepülése 2020-ra csúszott. Emiatt az eredetileg tervezett 2022-es dátumnál később tudja csak átadni az első példányt a gyártó a 777-8-as változatból. Ezzel kapcsolatban Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója annyit azért elárult, hogy a Boeing meggyőző ajánlatot tett az asztalra, amely a késői teljesítést kezeli.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Alan Joyce korábban már jelezte, hogy a géprendelésről csak azok után tudnak dönteni, hogy megállapodtak a pilóta-szakszervezettel.