Bár még egyik nagy gyártó sem jelentette be új generációs cargo-típusának elindítását, a Qatar Airways egyre elszántabban szeretne akár az Airbus A350F, akár a Boeing 777X áruszállító verziójának első üzembe állítója lenni.
Akbar Al-Baker, a katari légitársaság vezérigazgatója már tavasz óta hajtogatja, hogy több milliárd dollárt akar elkölteni új generációs áruszállító repülőgépekre, legyen az akár Airbus vagy Boeing. Legutóbb erről a Bloomberg minapi konferenciáján beszélt a Reuters szerint.
Pár hete Al-Baker azt állította, a Boeing már megkereste a 777X áruszállító változatának terveivel, de a gyártó azt mondta, az igazgatóság még nem hagyott jóvá semmi ilyesmit.
Arról több hete vannak egyre részletesebb sajtóhírek, hogy az Airbus, ledolgozandó az áruszállítók szegmensében lévő hátrányát, elkezdte az A350-es cargo-verziójának kifejlesztését, amely informátorok szerint méretben a -900-as és -1000-es utasszállítók között lenne. A gyártó csak annyit közölt, hogy dolgoznak az üzleti terven, amint azok készen lesznek, és döntés születik a típus megvalósításáról, megteszik a bejelentést.
Egy évvel ezelőtt úgy hírlett, a Boeing két évvel korábban, már 2023-ban bemutathatja a 777X áruszállító változatát, mert a járvány miatt jelentősen felpörgött a kereslet a cargo gépek iránt. A 777-9 utasszállító változat tanúsítási programja viszont jelentős csúszásban van, az első példányok leghamarabb 2023-ban állhatnak forgalomba, így a rövidebb, 777-8-ason alapuló áruszállító változat valószínű, hogy csak az évtized második felében készülhet el.
Bár Al-Baker erről nem tett említést, vélhetően nemcsak az áruszállítási piacon mutatkozó erős kereslet miatt szorgalmazza az új generációs szélestörzsűek áruszállító verzióit, hanem azért is, mert légitársasága a világjárvány utáni piaci realitásokhoz igazítaná a rendelésállományát, azaz a korábban megrendelt, de még át nem adott szélestörzsű utasszállítók (60 darab 777X és 23 A350-es) egy része helyett kérne áruszállító példányokat.